Hoofdstuk 41

1K 41 0
                                    

Hey allemaal, misschien zijn deze stukjes een beetje saai maar dat hebben we nodig voor het spannende stuk! Dus,,, NIET STOPPEN MET LEZEN :)

--

-melody pov-

Het is al een week verder dus ik woon ook al een tijdje bij harry. Het is erg gezellig hoewel hij soms wel wat raar doet. Iedereen weet dat we een relatie hebben op school. Erg vind ik het niet. Er word wel veel over ons gepraat en ik hou er niet van om in het middelpunt te staan. Maarja. Ook is het al rondgegaan dat ik bij harry woon en volgens mij is harry daar niet zo blij mee. Waarom weet ik niet. We lopen zijn huis uit naar onze fietsen. We fietsen richting school en het is de hele weg stil, heel stil. Stiller dan altijd. 'Harry, is er wat?' Hij schudt zuchtend zijn hoofd. Hij pakt een sigaret uit zijn zak. Ik merk dat hij de laatste tijd wel meer begint te roken. Als ik eerlijk mag zijn hou ik daar echt niet van maarja, hij moet doen wat hij wilt. Ik hou van hem. We komen bij school aan en zetten onze fietsen in het fietsenhok. Zoals altijd sta ik bij harry omdat ik geen vrienden heb. Ofja, sinds kort praat een ander meisje met me. Ze is altijd al heel erg stil geweest. Ze lijkt me lief. Als ik merk dat harry en zijn vrienden weglopen, loop ik niet mee. Ze zullen allemaal wel gaan roken en ik heb niet bepaald zin om in de rook te staan. Ik loop naar het meisje die helemaal alleen zit. Volgens mij heet ze jade. Maar ik ben niet zo goed in het onthouden van namen. Ik ga naast haar zitten, 'hoe gaat het?' Vraag ik als ze nogsteeds niets heeft gezegd, ze is erg verlegen. 'Goed, met jou?' Hoor ik zachtjes uit haar mond komen. 'Ook goed.' Zeg ik vrolijk. Als de bel gaat sta ik op en wacht tot ze haar spullen heeft gepakt. 'Zullen we naast elkaar zitten?' Ze knikt hevig. We lopen richting het wiskunde lokaal. We gaan ergens midden in de klas zitten. Ik haal me boeken uit me tas. Ik haat wiskunde. Ik vind het niet moeilijk ofzo maar het is zo saai. Ik kijk hoe jade haar haren doet. Ze laat het even los hangen om een nieuwe staart te maken. Ze heeft hartstikke mooi haar maar ze doet het nooit los. Ik pak grinnikend haar elastiekje af. Ik steek me tong uit. Ze haalt grinnikend een ander elastiekje van haar pols. Ik pruil. 'Je moet echt een keer je haren los doen.' Ik geef haar haar elastiekje terug. 'STILTE!' Brult de docent door de klas. Ohja, nog een reden waarom ik wiskunde niet leuk vind: de docent is vreselijk. Ik kijk de klas rond en zie harry nogsteeds niet in de klas. Ik zucht even. Dat is al wat vaker gebeurd deze dagen. Dan zit hij met zijn vrienden groepje weer ergens te roken ofzo. Ik kijk de docent strak aan. 'Melody, kan je geen andere gezichten trekken? Anders mag je gelijk de klas uit!' Alle docenten denken omdat ik met harry omga dat ik ook heel "bad" ben. Nee. Totaal niet. Meestal gaven alle docenten me nog geen eens aandacht omdat ze wisten dat ik toch niet zou klieren in de klas. Maar nu, nu is het anders. Door harry is me hele status veranderd. Niet perse verkeerd. Bij de docenten wel maar bij de mensen op me school niet. Ze vinden harry wel stoer. 'Sorry meneer.' Zeg ik vriendelijk. Tegen de wiskunde docent moet je echt niet ingaan want dan kan je zo 2 uur nablijven. Hmm, nee daar heb ik geen zin in. Ik sla me boeken op de goede bladzijde open. 'Opdracht twintig, een en twintig, vijf en twintig, dertig en veertig moet je maken!' Brult hij hard. Ik pak me schrift erbij en begin netjes alle opdrachten te maken. Ik kijk geschrokken op als ik de deur hard zie openvliegen. Harry en zijn vrienden. Ik glimlach vrolijk maar ergens voelt het raar. Waarom doet hij dit nu ineens. Misschien deed hij dit ook op zijn vroegere school maar ik was hem zo niet gewend. Ik krijg geen glimlach terug van harry dus die van mij verdwijnd ook al snel. 'Harry, michael, daron, jason en mick!' Roept de docent hard. Harry kijkt de docent indeugend aan. Oh gosh, dit gaat niet goed komen. Harry hoefde niet meer na school te komen om aangepakt te worden door iemand omdat zijn gedrag goed was maar als hij zo door blijft gaan word hij zeker weer naar de speciale hulp gestuurd. En eigenlijk,, vind ik het nu wel terecht.

---

Vote, comment and share x christy

I'll take you to another world -harry styles fanficWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu