Hoofdstuk 52

971 45 0
                                    

-Harry's pov-

Vandaag mag weer weg. Ik heb er eigenlijk geen zin in. Helemaal niet zelfs. Ik glimlach als er een agent komt, en de deur voor me openmaakt. Ik bekijk mezelf nog kort in de spiegel. Ik zie er niet uit. Grote, diepe wallen onder mijn ogen, en ik zie lijkbleek. Ik kijk kort naar de rest van mijn lichaam. Ik ben hier heel veel afgevallen. Ik bijt op mijn lip. Ik heb dit keer geen handboeien om, en ik loop naar de plek waar ik mijn eigen eigendommen weer kan meenemen. Ik trek het gevangenis pakje uit en trek mijn eigen kleding weer aan. Ik kijk nog om me heen. "Nog een fijne dag verder" Zeggen ze, zonder dat ze er ook iets van menen. Ik knik kort en loop naar buiten. Eerst naar mijn moeder toe. Ik loop over straat, en ik vóel gewoon mensen naar me kijken. Ik slik kort. Dan kom ik eindelijk thuis, en wordt aangevlogen door mijn moeder. "mam... rustig maar' Zeg ik en ik glimlach. "Harry! Je bent eindelijk weer thuis, jongen van me" Hoor ik haar superblij zeggen. Ik glimlach en trek haar zachtjes tegen me aan.  "Ik ben weer thuis mam" Zeg ik zacht, en ik glimlach klein. Ze laat me los en bekijkt me. "Je moet echt weer wat aankomen, en meer slapen" Zegt ze, heel bezorgd. Ik glimlach en zucht kort. "Ik weet het" ik zucht en pak wat koffie. Iets waar ik de laatste twee maanden van heb geleefd. Ik drink mijn kopje leeg en kijk mijn moeder aan. "Dan ga ik maar naar school hé' Zeg ik en ik glimlach kort. Ik pak mijn schooltas, en de boeken die ik nodig heb. "Doei" Zeg ik en ik druk een klein kusje op mijn moeders voorhoofd, iets wat ik in jaren niet meer had gedaan. Ik stap op mijn fiets en rijd naar de gymzaal. Ik hoop dat we wat leuks gaan doen. Een beetje meer beweging kan ik wel gebruiken, van het eeuwige opdrukken en optrekken ben ik een beetje zat. Ik loop de jongenskleedkamer in en kleed me rustig om. Ik pak de deurklink vast, en open de deur zacht. Ik loop de gymzaal binnen en probeer zo weinig mogelijk geluid te maken of aandacht te trekken, maar binnen een paar seconden is het muisstil, en kijkt iedereen me aan. Letterlijk íedereen. Zelfs Melody. "Ga verder iedereen" Hoor ik de gymleraar zeggen, en ik zie hem op mij af komen. "Hallo, Harry. We waren aan het boksen. Wij kunnen wel samen, aangezien iedereen al een partner heeft." Ik kijk hem aan en knik zacht. Ik kijk kort naar Melody en Jade. Melody gunt me verder niet eens een blik. Ik pak de handschoenen die nog over waren, en trek ze aan. In mijn standaard vechthouding ga ik tegenover de leraar staan. "Val maar aan" Zegt hij. En dat doe ik. Niet hard, maar al snel heb ik de leraar in een pijnlijke houding, waardoor hij geen enkele kans meer heeft om te ontsnappen. Als ik dan om me heen kijk, is het opnieuw akelig stil, en ik word er echt gestoord van. Ik laat de leraar los, waardoor hij op de mat valt, en ik ga verward op de bank zitten. Dit werkt niet. Het werkt niet als iedereen me bekijkt bij álles wat ik doe. Ik zucht en kijk om me heen. "Doorgaan!" Schreeuwt de leraar en ik merk dat hij naast me komt zitten. Ik zucht kort. "Sorry meneer" Zeg ik dan. "Nee, je deed het goed. Je hebt goede technieken. Zin om verder te oefenen? Kan je je woede nog ergens op afreageren" Zegt hij. Ik kijk hem aan en knik dan. Hij pakt twee stootkussens, en maakt ze vast aan zijn armen. "Oke, sla erop zo hard als je kunt." zegt hij dan. We gaan weer tegenover elkaar staan en ik kijk hem aan. Ik vergeet even alles en probeer al mijn kracht te vinden. Ik vergeet zelfs melody. Ik kijk de leraar aan en zie hem knikken. "Toe maar" Zegt hij. Ik adem diep in en ram tegen de stootkussens aan. Zelfs de docent schrikt van mijn woede. Er zit een scheur in de leren stootkussens, en de docent is ver achterover geschoven, dor mijn kracht. Toch stop ik niet. Ik blijf rammen tegen de kussens. Alle woede moet eruit, maar dan ook echt álles. Het word opnieuw doodstil, maar ik stop niet. Zelfs als de docent met zijn rug tegen de muur staat, stop ik niet. Ik voel langzaam tranen opkomen, en over mijn wang rollen, en blijf slaan.

Hope you liked that bit! Comment, vote and share my little pussycats <3 xx liselotte

I'll take you to another world -harry styles fanficWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu