Nicha mengeluh perlahan. Tidak sampai lima minit dia log out dari facebook, kini dia me-log in kembali facebooknya itu.Sekejap log-in, sekejap log-out. Dah gila agaknya si Nicha ni.
Setelah itu, Nicha menaip sesuatu di ruang 'search' pada aplikasi fb miliknya.
🔍 Amirul Hadi photo.
Selepas Nicha tekan benda ni: 🔍, selang beberapa saat, skrin smartphone-nya memaparkan gambar-gambar Hadi yang dipost oleh kengkawan Hadi kayu. Nicha tersenyum tanpa sedar.
📸 Amirul Hadi's photos
Kemudian, dia menekan atau lebih tepat lagi, dia menyentuh SEE ALL pada permukaan skrin telefon pintarnya.
Penuh sabar, Nicha harus menunggu beberapa detik kerana line internetnya macam mintak kaki. Loading...
Dan, tadaaaaaa. Wajah Nicha berseri mengalahkan pengantin baru ㅡbila mana matanya tertancap pada semua gambar yang tertera pada skrin telefonnya.
Dia scroll dari atas sampai bawah. Kebanyakannya gambar Hadi di upload masa tahun 2014 dan 2015. And Nicha tengok, kat gambar-gambar tu, mostly kengkawan Hadi ㅡberbangsa Cina.
Nicha memilih satu gambar dalam banyak-banyak gambar yang telah lama di-upload oleh salah seorang rakan Hadi.
Gambar tu Hadi seorang je. Hadi tengah senyum tapi matanya tunduk ke bawah sambil tengok cake ice cream kat depan dia.
Oh, birthday dia ke time ni? Ahah. Kita usyar sikit dia punya birthday. Bebelnya sendirian.
Nicha melihat komen pada gambar tersebut. Ada dua tiga orang kawan Hadi yang wish happy birthday pada lelaki kayu itu. Laju mata Nicha melihat tarikh pada komen wish tersebut.
Ok noted, bulan September. Hadi... why laaa you so cute? Gumam Nicha perlahan. Bibir bawahnya digigit perlahan.
Serentak itu dia save gambar tersebut ke gallery phone miliknya.
Akhirnya ada jugak gambar crush kat gallery phone aku. Tak kisah la even gambar lama. Muehehe.
Fuhhh, mujur kengkawan kau ada upload gambar kau My Hadi. Pastu tagged nama kau. Nak harap kau approve friend request aku? Entah bila kau nak approve aku pun taktau. Itu pun kalau kau nak approve. Kalau tak? Adakah aku akan dipulau? Omooo. Please la Hadi, approve aja dong friend request dariku. Jangan bikin gue resah kok. Aku ni dah kenapa tetiba ngomong indon? Kayaknya aku lagian stress kali. Masih lagi tak henti bebelan Nicha.
Membebel pada dirinya sendiri. Sehingga akhirnya dia terlelap.
•••
Hai salam sejahtera. Just nak tanya, ada lagi ke yang nak baca story ni?
Mohon komen sikit dik. At least akak tau akak tak cakap dengan dinding. Haha.
Tapi, seandainya takde orang komen, dan takde yang nak baca cerita ni, sokay. Aku pasrah aja ni.
Cerita ni tetap akan aku update bila aku ada idea dan tak busy. Sebab aku tetap coba mahu bagi complete this Kayu.
Cerita ni pun entah kapan mahu ending, gue pun kagak tau deh.
Sorry tertaip bahasa indonesia. Lately ni aku banyak baca story dari sana. Soalnya, cerita mereka keren banget.
Ok la, itu je kot. Aku tak geti bebel panjang berjela. Ada umur, kita jumpa lagi di next chapter. Daaaa, Assalamu'alaikum.
Oh lagi satu, maaf sebab ayat aku makin lama makin tunggang langgang. Huhu.
Much love; kyna.gafar
YOU ARE READING
Kayu. [√]
General FictionAMARAN MAMA: Jangan baca cerita ini jika anda bencikan storyline yang mendatar. ㅡmama.kyna Kayu satu. Kayu dua. Kayu tiga. Kayu empat. Kayu lima. Eh banyaknya kayu? Nicha: "Mencintai seketul manusia kayu seperti Hadi, bukanlah sesuatu yang mudah." S...