2.Bölüm

2.6K 102 2
                                    

Şehzade Selim'in Tahta Çıkışı


Topkapı Sarayı İstanbul;
Hatice Sultan, payitahta gelir gelmez oğluna uygun gelin adayı için harekete geçmişti. Harem ağası olan aynı zamanda kendisine sadık Mercan ağadan yardım istedi. Mercan ağa Hatice sultanın emri üzerine ertesi sabah esir pazarına gitti. Kendisini paşalar için cariye seçen biri olarak tanıtıtarak güzel, eli yüzü düzgün beş kız seçti ve sarayın yolunu tuttular.

Cariyeler hareme farklı bahaneler ile getirildi. Hatice sultana sadık olan; Mercan ağa ve kalfa Firuze hatun cariyeleri gizlice Hatice Sultanın dairesine götürdü. Hatice sultan, onlara asıl görevlerini anlattı. Cariyeler bir süre geçtikten sonra Manisa Sarayına gönderilecek ve bir süre boyunca eğitim göreceklerdi.

***

Manisa Sarayı;
Cariyeler Manisa Sarayında iki ay kadar eğitim gördüler. İki ay sonra, cariyelerin eğitimi tamamlandıktan sonra Hatice Sultan Manisa'ya, Yadigâr kalfaya mektup yolladı. Mektupta cariyelerin sırayla şehzadeye sunulmasını yazmıştı.


Ertesi gün ilk cariye Şehzade Selim'e sunuldu. Fakat Selim geri çevirdi. Sıra Elena adlı cariyeye gelmişti. Elena; köyünden kaçırılmış, ailesinden ayrılmış, günlerce ordan oraya savrulmuştu. Fakat şimdi başına talih kuşu konmuştu ve o talih kuşunu kaçırmak istemiyordu. Güzelce hazırlanıp şehzadenin önüne çıktı. Amacına ulaşmış, diğer cariye gibi taşlığa yollanmamıştı. Geceyi Şehzade Selim'in dairesinde geçirdiketen sonra ertesi gün neşeli ve kendinden emin bir şekilde taşlığa geldi.

***

1 ay sonra;

İstanbul'da durumlar hiç iç açıcı değildi. Murad Hanın durumu günden güne kötüleşiyordu. Manisa Sarayı ise İstanbul'un aksine mutlu bir haberle çalkalanıyordu. Elena gebeydi. Şehzade Selim'in yüzü biraz olsun gülmüştü. Müjdeli haberin şerefine Elena'nın ismini Selvihan olarak değiştirdi.

Bu haber kara bulutları biraz olsun dağıtmıştı fakat etkisi fazla sürmedi ve beklenilen haber geldi. Sultan Murad Han, hayata gözlerini yumdu.
Şehzade Selim haber alır almaz İstanbul'a doğru yola çıktı. En büyük şehzade oydu bu yüzden tahta çıkma ihtimali daha fazla idi. Fakat iki şehzade daha vardı.

Şehzade Selim İstanbul'a gitmiş ve tahta çıkmıştı. Kardeşlerinden, Selim ile aralarında iki yaş olan şehzade isyan etti ve tahtta hakkı olduğunu söyledi. Neyseki isyan kısa sürede bastırıldı ve şehzade boğduruldu. Küçük şehzade ise korkmuştu bu yüzden kaçmaya kalktı ve başardı. Askerler ise onu aramaya koyuldu. Bu sırada Selim cülus eyledi. Artık bir devir bitmiş, yeni bir devir başlamıştı.


Bölüm sonu!

Hümaşah SultanHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin