4.Bölüm

2.2K 96 8
                                    

İntikam Ateşi


Saime kalfa, Natali'yi taşlığa getirdi. Herkesin gözü Natali ve Saime kalfaya çevrildi. Yadigâr kalfa sinirli bir sesle;
"Şükür bulmuşsun, hâlâ kaçmaya çalışıyor. Saime kalfa yarına kadar ekmek su verme bu arsıza, ceza olsun." dedi.

Natali susmayı tercih etti. Önceden yediği önünde yemediği arkasındaydı. Şimdi onu açlıkla cezalandırıyorlardı.
Yadigâr ve ağalar gittikten sonra Saime kalfa hatunları mektebe gönderdi.
"Hadi oyalanmayın, eğitime. Natali hatun, sen dur."

"Neden? Cezalıyım diye mi?"

"Hayır hatun, hayır. Daha fırça faslın bitmedi de ondan."

Diğer cariyeler aralarında gülüşürken Natali ise şaşkın şaşkın Saime'ye bakıyordu. Saime cariyelere döndü;
"Hadi oyalanmayın!"

Cariyeler gittikten sonra Saime kalfa Natali'ye döndü,
"Az önceki hatunu hatırladın mı?"

"Evet. Kim o kadın?"

"Hünkârın kadını. Yakında doğuracak sultan olacak. Belki sen de bir gün onun yerini alabilirsin. Tabi aklını kullanabilirsen..."

***

Natali düşüncelere dalmış etrafı izliyordu. Haremde cariyelerden başka kimse olmadığını farketti. Aklına kaçmak geldi. Ayağa kalktı, etrafını iyice kontrol ettikten sonra taşlığın kapısına doğru yürümeye başladı. Fakat cariyelerden biri farketti.

"Nereye böyle? Yoksa kaçacak mısın?"

"Hayır!"

Diğer cariyeler, ikisinin etrafına toplandılar. Yadigâr hatun;
"Neden hepiniz oraya toplandınız? Bohçacı mı geldi?" diye sordu.

"Hayır, Natali veda etmeden kaçıyordu ona darılıyorduk."

"Yine mi kaçmaya kalktın. Bıktım senden."

"Asıl siz bıktırdınız."

Saime kalfa da gelmişti,
"Bak bir de üste çıkıyor." dedi.

Cariyeler de aralarında konuşmaya başlayınca sesler valide sultanın dairesine kadar gitmişti.

"Destur! Hatice valide sultan hazretleri!"
Sesler bir anda kesildi ve herkes eğildi. Natali herkesin eğilişine anlam verememişti ancak arkasına dönünce anlayabildi. İçinden 'yoksa kraliçe mi' diye düşündü. Bu kadın ona yardım edebilirdi. Hemen eğildi.

"Nedir bu gürültü? Sesler daireme kadar geldi."

Yadigâr hatun;
"Bağışlayın Sultanım, cariyeler işte..."
Natali, valide sultana yaklaşarak Yadigâr'ın sözünü kesti. Başı eğik;
"Siz kraliçe olmalısınız." dedi.

Başını kaldırdı ve devam etti;
"Af edin ben bir istekte bulunacak sizden. Benim yardım ihtiyaç var, bu saraydan gitmek istiyor ben. Aileme kavuşmak istiyor. Ailem zengin-"

Hatice sultan daha da sinirlendi, eliyle Natali'nin sözünü kesti.
"Bu saraya girdin mi bir daha çıkamazsın, senin evin bu saray, ailen de bu cariyeler alışsan iyi olur!"

Tam çıkarken, Natali sesini yükseltti;
"Valide Sultan!"

Hatice sultan sinirle arkasını döndü. Natali ona fırsat bırkamadan;
"Benim ev burası değil! Madem güçlüsünüz neden bana yardım etmiyor siz?" dedi.

Natali daha da yaklaştı;
"Sultan olmak böyle birşey mi? Kötülük yapmak mı? Ben aileme kavuşmak istiyor ama siz bana kötü davranıyor. Bu sarayda sultanlar hep kötü mü olur?"

Hümaşah SultanHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin