Iman Saffiya berpeluk tubuh menghadap band yang sedang membuat persembahan dihadapan cafe sana. Dia merengus.
Matanya melihat jam di tangan. 9:30 malam sudah. Matanya dijulingkan ke atas. Menyampah!
"Sama macam dulu..Tak pernah nak punctual langsung!" Dia merengus lagi. Baru saja ingin bangkit dari tempat duduknya,dia terdengar ada suara yang memanggil. Kepalanya ditalakan kehadapan. Matanya membulat. Mulutnya ternganga.
"What..." Perlahan suaranya menyahut. Yalah orang yang memanggilnya itu menggunakan mikrofon. Diulang MIKROFON! Satu cafe pandangnya apabila spotlight mula menyuluh ke arah tempatnya berdiri.
"Iman Saffiya.." sekali lagi namanya dipanggil. Matanya membulat makin besar.
"Ada yang mati dengan aku kejap lagi ni.." gumamnya perlahan. Wajahnya cuba dimaniskan walaupun matanya tajam menala ke hadapan.
"Sayang..I'm sorry for being late.." ujar si dia lagi. Masih di atas stage.
"Because of that..I will dedicate this song for you.." ujar si dia lagi. Iman sudah tidak tentu hala. Haish apa dia nak buat ni. Kata nak berbincang!
Lelaki tdi sudah duduk diatas kerusi sambil memegang gitar. Mikrofon sudah bersedia di hadapan bibirnya.
"Ehem..listen me dear.." ujarnya lagi dengan senyuman manis meleret dibibir. Matanya memandang Iman. Tepat. Pandangan yang menzahirkan kasih sayang. Tapi sebagai apa? Erk..
"I found a love for me..
Darling just dive right in..
And follow my lead..
Well I found a girl..
Beautiful and sweet..
I never knew you were the someone waiting for me..""Cause we were just kids when we fell in love..
Not knowing what it was..
I will not give u up this time..
But darling just kiss me slow..
Your heart is all I own..
And in your eyes your holding mine.."
"Baby..I'm dancing in the dark..
With you between my arm..
Barefoot on the grass..listening to our favourite song..
When you said you looked a mess I whispered underneath my breath..
But you heard it darling you look perfect tonight..""Well I found a woman..
Stronger than anyone I know..
She shares my dream I hope that someday I'll share her home..
I found a love to carry more than just my secrets
To carry love to carry children of our own..""I have faith in what I see..
Now I know I have met an angel in person..
And she looks perfect..
I don't deserve this..
You look perfect tonight.."Iman masih terkedu. Matanya tidak berkelip melihat si dia yang sedang bergerak mendekatinya.
Apa maksud lagu tu? Dia nak kata aku bidadari yang dia dah jumpa? Dia tak akan bagi aku putus asa untuk kali ini? I see my future in your eyes ? Apa maksud dia nak share my home?
Apa semua ni?!
Hati Iman bertingkah sesama sendiri.
"Iman..." Matanya terus terpaku ke arah lelaki yang berada di hadapannya. Dia berdiri menghadap lelaki itu. Lelaki itu tersenyum manis.
"What are trying to do Affan?" Suaranya perlahan dan keras. Nama si dia ialah Iqbal Affan bin Azhan. Memang tak boleh dijangka betul!
"I'm just want to propose you.."
Sejurus itu dia terus melutut dihadapan Iman sambil memegang satu kotak kecil yang berisi sebentuk cincin.Mata Iman membulat. Matanya memandang Affan dan cincin itu silih berganti.
"Affan..please..you know me right?" Ujar Iman perlahan. Dia mengeluh. Penat menolak tapi degil nak mampus orang dihadapannya ini.
"Sayang..please say yes.." mukanya terpancar harapan. Urgh that pussy cat face. Hate that. Iman juling Mata ke atas. Sengaja buat muka macam tu kan?! Eee..
"Please lah.. memang tak lah saya nak terima.."
"Iman..semua orang tengah tengok kita sekarang..hurry up. Tak nampak spotlight kat kita ni?" Ujar Affan lagi untuk mendesak Iman. Iman memandang sekeliling dan mengeluh.
"Say yes young lady!" Suara para penonton mula kedengaran.
"Betul tu! Say yes!"
"Say yes! Say yes! Say yes!" Sudah mula kedengaran sorakan di dalam cafe tersebut. Iman rasa macam nak lempang aje bila tengok muka Affan yang sudah senyum menyenget.
"See semua orang suruh Say Yes! Now it's your time to.." Katanya terhenti apabila Iman juga melutut dihadapannya.
"This is what you want right? Walaupun saya ambik cincin ni..tak bermakna saya terima awak! Saya nak kita berbincang. But bukan dekat sini!" Keras suara Iman. Kotak cincin yang Affan pegang diambil dengan senyuman manis. Affan tersentak.
"Yeah!! Congrats!!" Sorakan makin menggila di dalam cafe tersebut.
--------
Harap maaf atas typo bertebaran🙏🏻
Vote dan comment dialu2kan 😘Sila2 la follow🙈
YOU ARE READING
IMANAFFAN💞 [COMPLETED]
Romance~COMPLETED~ Kerana desakan...lamaran itu diterima. Walaupun hati tidak mahu tapi dia rela. Iman Saffiya seboleh mungkin menafikan apa yang ada dihatinya. Tidak mahu disakiti lagi. Tidak! Cukup sekali dia dilukai. Iqbal Affan pula seboleh mungkin m...