Epilog I

16.1K 385 0
                                    

Dan..

Jari kelingkingnya disatukan bersama jari kelingking Affan. Maka termaktub janji antara mereka. Tiada siapa yg boleh memutuskan persahabatan mereka termasuk diri mereka sendiri.

Affan tersenyum memandang Iman. Iman membalasnya dgn senyuman manis.

"Thanks My Girlfriend.."

"Most welcome My Boyfriend. I love you okeh! No matter what.." Ujar Iman sambil menatap Affan tdk lepas. Matanya terpancar sinar keikhlasan. Buat Affan rasa hatinya berdebar.

"Aku harap kita kawan sampai kahwin.." Ujar Affan buat Iman terkejut.

"Hah?! Sampai kahwin?!"

"Ye la..walaupun kita dah ade suami dan isteri nanti kita tetap kawan okay? Dan aku harap hubungan kita sampai akhir hayat. Sampai jannah lah!" ujar Affan menerangkan tanpa sedar Iman mengeluh perlahan. Ouh..pikirkan ape tdi.

"Hey boleh tak?"

"Of Course boleh! Sbb Iqbal Affan semua benda I sanggup buat okeh!" Ujar Iman dalam gurau. Ingin menutup perasaan yg tersembunyi. Affan tergelak.

"That's My Girlfriend!" ujar Affan ceria. Dia mencuit hidung Iman dan mereka sama2 terkedu. Jantung jgn tanya dah. Berdegup bagai nk gila. Ambil part time pula jantung ni bekerja.

"Err..kau nanti dah kahwin mcm mne?"

"Means?"

"Nk jadi suri rumah ke nk kerja?"

"Aku lgi suka dok rumah. Dpt jaga makan pakai laki dgn ank aku sendiri."

"Bagus..dalam tomboy kau..kau pikir kebajikan laki dgn ank kau..Mcm ni calon isteri yg aku cari.."

"Poyo.." Ujar Iman dgn muka menyampah. Konon. Padahal dlm hati berdebar lagi. Suka la tu!

"Kau tahu tak? Kau ni cntik tau..kenapa tak tunjuk?" Soal Affan sambil mencapai cap di kepala Iman. Rambut Iman dibetul2kan. Sungguh la kalau rambut pnjng mesti ayu!

"Aku tak tunjuk sbb..hanya yg halal aje yg akan lihat kecantikan aku..hanya utk dia..yang halal..." Iman pndng mata Affan tunak. Mereka berpandangan.

"Jadi aku tak boleh tgk kecantikan kau?"

"Kalau kau jadi yg halal utk aku.."

Mata saling tdk lepas memandang mata sesama sendiri.

"Aku sanggup beri apa saja utk kau..termasuk nyawa aku.."

"Iman.."

"Aku sayang kau.."

"Aku lebih sayangkan kau dari nyawa aku..."

Terasa ade satu rasa yg mengalir ke dlm hati masing2. Terasa ade yg mula menerobos segala ruang2 kosong yg terdapat di hati yg kian sunyi tanpa teman.

Tanpa sedar ade kasih yg hadir dan tumbuh dalam hati masing2. Rasa yg semakin mekar hanya utk...

Yang halal..

-------
Sorry kalau ade typo🙏🏻
Vote dan comment dialu2kan 😘

#followbacksis🙈

IMANAFFAN💞 [COMPLETED]Where stories live. Discover now