Bab 66

15.7K 464 12
                                    

Setelah apa yg berlaku hubungan Iman dan Ilham sudah semakin baik. Dah boleh gurau mcm biasa dah. Ilham pun sebenarnya dah tak kisah psl CEO tu.

Sbb ape? Sbb dia da tgk ape yg ade dlm syarikat tu. Ikutkan apa yg Ilham jumpa..sebenarnya saham syarikat Babah dah agih sama rata utk mereka adik beradik. Ikram yg satu habuk tak tahu business pun ade saham. Kira sleeping partner la..

Iman aje yg tahu semua tu bila dia kerja dgn Fiyys Holding. Ikram pun terkejut. Dia lagi lah tak tahu. Tiba2 kena panggil ckp pasal saham. Nganga je la dia dgr. HAHAHA

"Ngah.."

"Ape?" Iman pndng Ilham yg sibuk menempel sebelah dia. Dah ade bini pun menyemak dgn aku. Kutuk Iman dlm hati.

"Tahun ni kau raya mana?" Iman diam. Dia pndng Affan di sebelah. Affan pndng dia. Mereka angkat bahu. Ilham juling mata ke atas. Abg ipar dia pun sama. Mentanglah bahu dah elok. Nak angkat2 bahu pula.

"Ape doh..lagi seminggu kot nak puasa. Tak rancang ape lagi ke?"

"Entah.." Serentak mereka membalas.

"Jom la balik kg. Dah lama doh tak balik. Rindu aku dgn tok..tok nek.."

"Ooo..bukan ank jiran sebelah?"

"Ape kau ni?!" Ilham jengilkan mata. Iman jeling Ilham. Menyampah.

"Kau Jgn nak wat hal eh..aku malas nk tolong Kalau ade pape jadi. Pandai kau hidup.."

Sebenarnya Ilham ni playboy. Semua org dia nk try. Smpai kan jiran sebelah umh tok pun dia ngorat. Ade sekali tu lepas kahwin. Bini baru habis pantang! Dia buat hal! Haaa baru dia tahu langit tu tinggi ke rendah bila bini dia hilang. Aku la yg hilang kan bini dia. Biar dia insaf sikit. Masa tu Ilham nampak serabut gila. Smpaikan dtg kat Iman nangis2 minta tolong. Iman mula2 wat bodoh aje. Dah lama sikit baru dia tolong. Hohoho..pdn muke kau!

"Eee..aku dah insaf lah!" Ilham bengang.

"Bagus lah..jgn nanti dtg nangis2 kat aku lagi.."

"Eee..sakit aty ah dia ni..blah dulu ah.." Ilham terus bangkit dan berjalan naik ke atas. Masuk bilik. Bergegau satu rumah dgr dia hentak pintu. Dan kedengaran suara bayi menangis. Pdn muka kau! Lupa ke kau dah ade anak?

Iman gelak sendiri.

"Bie..tahun ni nak raya mne?"

"Hurm..sebenarnya umi dgn ayah nak pergi umrah. Dari awal puasa smpai raya.."

"Ye ke?"

"Ha'ah..jadi kita balik kg sayang la ye?"

"Yeahhh!! Syg Bie.." Terus pipi Affan dikucup. Affan hanya senyum. Tubuh Iman dibawa rapat ke tubuhnya. Perut Iman yg bulat itu diusap. Kuat tendangan yg dia rasa.

"Aduh..baby agak lah nak tendang pun.." Berkerut dahi Iman menahan senak. Maklumlah dah 6 bulan usia kandungannya. Mmg baby mula kuat menendang.

"Baby..apa buat mama mcm tu?" Terus tendangan tdi jadi perlahan. Affan senyum. Dgr kata ank papa..

Iman lentok kepala di bahu Affan. Affan peluk bahu Iman erat. Mereka tonton televisyen. Drama apa ntah. Layan je la.

"Love you.."

"Love you too Bie.." Jemari mereka bersatu.

"Shhh..anak daddy baik Kan.." Mereka berpaling. Lihat Ilham sdg bawa anaknya turun. Anaknya merengek2. Haaa pdn muka. Lain kali merajuk Mcm mcm bdk kecik lagi. Itu lah padahnya.

Lagi kuat dia menangis bila dipujuk. Ilham makin gelabah.

"Bini kau mana?"

"Ade kat atas. Tidur. Malas pula aku nak kejut."

IMANAFFAN💞 [COMPLETED]Where stories live. Discover now