"Affan..." Mata yg terbuka melilau ke seluruh ruang. Deria baunya menandakan dia di hospital. Bau ubat!"Affan.." Sekali lgi nama itu dipanggil. Namun tiada sahutan. Air mata mula menuruni pipi.
"Affannn..."
"Affannn..." Dia mula bgn dan mula meraung. Pintu yg terbuka dia lihat. Dua org nurse masuk berlari ke arahnya.
"Puan..Puan..sabar.."
"Sye nak balik.." Drip ditgnnya ingin dipgg dan ingin ditarik namun tgnnya pantas dipgg nurse itu.
"Puan..jgn begini..Puan masih belum pulih sepenuhnya..."
"Sye nak balik! Tak paham ke?!" Dijerkahnya nurse itu. Nurse itu terkaku. Namun dia masih memegang Iman erat.
"Maaf tpi doktor tak benar kan.."
"Aku nak balik lah!" Iman mula membentak.
"Iman...knp ni?" Iman terus berpaling. Matanya tdk lepas memandang Affan.
"Nurse? Knp dgn isteri sye?"
"Isteri encik..dia nak balik. Tpi doktor tak benarkn lgi.." Affan pndng Iman. Iman masih diam. Dia nak balik...
"Tak pe..you guys boleh keluar. Sye ade.."
"Err.."
"Sokay..pape sye tekan button emergency.."
"Kami keluar dulu encik.."
Affan membalas senyuman nurse tdi. Kemudian dia beralih kpd Iman yg ingin turun dri katil.
"Syg..nak pergi mana?"
Iman masih diam. Dia masih berusaha ingin turun dari katil. Walaupun ari-arinya terasa ngilu.
"Iman.." Tubuh itu di dakapnya erat. Iman diam. Dia..dia tak tahu ape perasaanya tika ini. Ye..dia rindu Affan..tpi dlm masa yg sama..dia terkilan dia marah..seminggu dia dibiar sepi di rumah keluarganya. Sikit pun Affan tdk menjenguknya. Tanya khabar lagi la tdk.
Lgi dia sakit bile gambar yg dia terima pagi tdi. Gambar Affan dan Katrina. Hatinya terasa dirobek-robek bile teringat kembali.
"Iman..I'm sorry.." Wajah Iman diusapnya. Iman memandangnya kosong. Wajah cengkung itu buat dia sebak. Nampak Iman sangat-sangat menderita seminggu ni.
"Iman..please..says something.."
"I nk balik.."
"Iman belum pulih lagi sayang.."
"Kalau I sakit pun..ade effect dkt you ke?! Kalau I mati sekalipun ade kacau hidup you ke?!"
"Iman Saffiya?!"
"What?! Seminggu I tunggu you..seminggu I bagai nk gila tahan perasaan sendiri! Seminggu I tanggung rasa sedih..rasa derita sendiri.. ade you amik kesah? Ade you nk tahu keadaan I? No! No Affan! I terkontang kanting sendiri! You seronok berjimba dgn pompuan lain!"
"Iman ckp ape ni? Bile mase Affan ade pompuan lain?"
"Eeeeeee....." Iman mula tarik rambut sendiri. Dia mula rasa sakit. Kepalanya mula berdenyut. Rasa sakit hatinya juga mula menguasai diri.
"Iman..jgn mcm ni.." Tgnnya cuba menarik tgn Iman dari menarik rambut.
"I sakit hati tgk gmba you dgn Katrina..I sakit hati bile you keluar dgn pompuan lain masa I tgh sakit..I terkilan bila you kata I tak mampu nak jaga ank..I rasa nak mati bile you kate I bunuh ank I sendiri..I rasa dah tak ade ape di dunia ni bile i bkk mata. I rasa patut nya I skali mati hari tu.."
YOU ARE READING
IMANAFFAN💞 [COMPLETED]
Romance~COMPLETED~ Kerana desakan...lamaran itu diterima. Walaupun hati tidak mahu tapi dia rela. Iman Saffiya seboleh mungkin menafikan apa yang ada dihatinya. Tidak mahu disakiti lagi. Tidak! Cukup sekali dia dilukai. Iqbal Affan pula seboleh mungkin m...