Bab 35

15.1K 436 3
                                    

"Lepas ni syg nak pergi mane?"

"Balik la Affan..penat dah.." Iman mula terlentok ke bahu Affan. Affan usap kepala itu lembut.

"Tahu pun penat..ingat tak tahu penat.."

"Alaa..Bkn slalu dpt luang masa macam ni tau.."

"Ye la..jom la. Kita nak anta bdx kecik tu lagi.."

"Bdx tu dah 18 la Fan..kecik ape nye?"

"Kecik la tu.."

"Ye laa..dia kan dah besar!"

"Amboiii..."

Iman tergelak. Affan tersenyum melihat Iman ketawa.

"Surya..jom la balik. Dah ptg ni. Risau pula mak surya nanti.."

"Ok kak.."

Mereka hantar Surya pulang. Bila sampai rumah Surya,Mak Surya sambut mereka mesra.

"Masuk lah nak..susah-susah aje hantar Surya sampai ke rumah.."

"Tak de la makcik..kami guna khidmat dia hari ni.."

"Khidmat?"

"Ha'ah..isteri sye ni suke tgk gambar yg Surya amik..terus Surya ikut kami seharian ni utk jadi photographer.."

"Laa ye ke? Surya ni mmg suka amik gambar..ni tgh tunggu tawaran Sambung blaja.. die buatla kerja amik-amik gambar ni.."

"Oo gitu ke?"

"Ha'ah..meh masuk dulu. Sejuk-sejuk ni makcik hidang air panas sedap ni.."

"Eh Tak pe.."

"Mari la masuk.."

"Erm ye la makcik.."

Mereka duduk di ruang tamu. Biasa-biasa saje orgnya. Surya keluar bawa satu sambil surat putih. Dia beri pd Iman.

"Ni kak..semua gambar yg sye amik tdi.."

Iman buka dan terpegun. Cantik! Byk gambar candid.

"Wahh..cantik nya. Tgk ni Fan.." Affan senyum. Mmg berbakat bdk ni.

Gambar Affan lap bibirnya. Gambar mereka bertentang mata. Gambar mereka bergurau. Gambar Affan peluk dia. Gambar Affan cium pipi dia. Gambar die tolak pipi Affan. Gambar mereka ketawa..haaa mcm-mcm la...

"Bpe semua ni?"

"Ikut akk la..sye tak kisah. Lagipun akk dah bawa sye ronda satu Cameron hari ni.."

"Erm.." Iman mula berfikir. Dia pandng Affan. Affan angkat bahu. Ceh! Tak boleh pakai.

"Minum la dulu nak..hilang sejuk sikit.."

"Susah-susah je makcik..Terima kasih.."

"Sama-sama...kamu berdua ni dtg berdua je ke?"

"Ha'ah makcik..honeymoon.." Affan menjawab. Makcik tersebut mengangguk. Kemudian dia senyum simpul. Mcm ade makna!

"Baru kahwin ke?"

"Dah nak masuk 5 bulan.."

"Ooo..suka makcik tgk kamu berdua ni..nampak serasi..muka pun nampak lengkap.."

IMANAFFAN💞 [COMPLETED]Where stories live. Discover now