Iman menangis sendiri. Benci! Kenapa perlu dia? Why?
Dia sayangkan Affan malah perasaan tu tak pernah pudar dari dulu lagi. Cuma dia saja ego utk luahkan rsa syg nya pd Affan. Dia buat bersebab. Dia tdk mahu Affan mempermainkannya. Dia tdk mahu Affan pergi lgi dri hidupnya lepas dia lafazkan luahan tersebut.
"Assalamualaikum.." Iman mula beri salam. Rumah dihadapannya ditinjau2.
"Assalamualaikum.." Loceng ditekan lagi.
"Waalaikumusalam.." Iman lepas nafas lega. Nasib ade org.
"Eh..bos?" Mar terkejut bila buka pintu. Iman hanya senyum.
"Kenapa bos? Ade hal penting ke?" Soal Mar lagi. Dia mula bukan pagar rumah.
"Boleh saya tumpang rumah awak malam ni?"
"Hah?" Mar tercengang.
"Mar..rumah awak ade org ke?"
"Eh..tak..tak de..masuk lah dulu bos.."
Mereka masuk ke dlm rumah Mar. Rumah teres setingkat itu kemas teratur dalamnya. Iman duduk di sofa. Mata terus terpejam apabila dia lihat Mar ke dapur. Kepalanya mula berdenyut kembali.
"Bos...minum dulu.." Air hot chocolate di hidang pd Iman. Iman buka mata dan senyum pd Mar.
"Bos okay?"
"Okay Mar..cuma sye tak sihat sikit.."
"Bos rehat la dulu..sye tunjuk kan bos bilik ye?"
"Eh..Tak pe..sini pun okay Mar.."
"Apa pula tidur ats sofa bos..Meh sye tunjuk.. lagipun sye sorg je dlm rumah ni."
"Thanks Mar.."
"Most welcome bos.." Mar senyum pd Iman. Iman balas dengan senyuman nipis.
"Sila la bos..jgn malu2 buat mcm rumah sendiri.."
"Tq Mar.."
"Sama2 bos..sye masuk bilik dulu..apa2 panggil je sye bos..sye bilik sebelah ni je.."
"Okay Mar.."
"Goodnight bos.."
Pintu bilik Iman tutup. Dia terus berbaring ke atas katil. Letih. Penat. Mata terus terpejam.
Dia ke sini sbb ini saje tempat utk dia bertenang. Jika dia ke rumah..Along ke Ilham ke..pasti byk soalan akan ditanya pd die. So..baik dia ke sini. Mar takkan tanya dia apa2. Mar faham keadaan dia.
Teringat kembali di mana Mar jumpa dia di club dahulu.
"Bos?"
"Mar?"
"Bos buat ape kat sini?"
Mar lihat Iman ats bawah. Dia bau alkohol kuat dri Iman.
"Bos minum?" Iman diam. Dah betul. Takkan nak tipu.
"Erm you siapa?" Soal Raina.
"Sye PA Cik Iman.."
"Ooo.."
"Nak bwk bos ke mana ni?"
YOU ARE READING
IMANAFFAN💞 [COMPLETED]
Romance~COMPLETED~ Kerana desakan...lamaran itu diterima. Walaupun hati tidak mahu tapi dia rela. Iman Saffiya seboleh mungkin menafikan apa yang ada dihatinya. Tidak mahu disakiti lagi. Tidak! Cukup sekali dia dilukai. Iqbal Affan pula seboleh mungkin m...