Bab 52

14.8K 445 14
                                    

Iman masuk ke dalam bilik. Dia lihat Affan masih berselubung. Dia bergerak mendekati Affan.

"Bie..."

Iman buka comforter tersebut. Disentuhnya dahi Affan. Kemudian beralih ke leher pula. Masih panas.

"Sayang.." Suara Affan serak memanggilnya.

"Kenapa?" Rambut Affan dibelainya. Kesian dia tgk muka pucat Affan ni. Nampak tak bermaya.

"Sejuk.." Iman senyum. Pipi itu diusapnya.

"Iman turunkan suhu aircond eh?"

"No.."

"Dah tu?"

"Nak Iman.." Rengek Affan manja. Iman hanya senyum dan geleng kepala. Kenapa la comel sgt ni encik suami?

"Kejap bole? Iman belum mandi lagi.."

"Hurm..."

"Tidur dulu ye.." Pipi Affan ditepuk lembut. Comforter ditarik hingga ke bahu. Iman terus ke bilik air membersihkan diri.

15 minit kemudian Iman keluar dri bilik air. Dia lihat Affan sudah lena. Iman hanya senyum nipis. Selesai semuanya Iman bergerak ke katil. Baru saja ingin naik ke atas dia terasa pijak sesuatu. Iman menunduk. Diangkatnya biji itu.

Ubat...

No wonder tak kebah demam..

Iman geleng kepala. Dah agak..mesti Affan buang ubat ni kalau dia tak tgk Affan makan. Tahu sgt perangai Affan yg mmg anti dgn ubat. Paksa la mcm mne pun..ubat tu mmg tak akan masuk dlm mulut dia. Kecuali..makan dpn kita.

"Affan.."

"Hurm..sayang.." Affan buka mata kecil. Dia melihat Iman yg duduk di sisinya.

"Kenapa buang ubat?" Soal Iman terus. Malas nak kona2 dah.. Affan telan liur. Alamak kantoi!

"Mne ade.." Affan cuba menafi.

"Kalau tak..ni ape.." Iman tayang ubat yg dia jumpa tdi. Dia nmpak Affan telan liur lagi.

"Affan..ubat ni utk kuatkan Affan. Kebah kan demam tu..kalau tak makan mcm mane nak sihat? Tak mati la makan ubat ni Affan.."

"Sayang.." Jemari Iman dicapai. Cuba meraih simpati. Tahu yg Iman marah dia. Dgr Panggilan Bie dah jadi Affan tahu sangat yg Iman tgh tahan marah.

"Please Affan..jgn mcm ni.."

"Tak nak sayang..ubat tu pahit.." Affan merungut dan merengek. Iman geleng kepala. Mula tayang wajah kecewa.

"Suka hati Affan la.." Iman terus baring membelakangkan Affan. Comforter ditarik hingga ke bahu.

"Sayang..bie nak Iman.."

"Tak payah..ubat pun tak makan kan? Wat pe cari Iman?" Ujar Iman seakan merajuk.

"Sayang..Bie sejuk.."

"Dah tu nak suruh Iman buat ape? Curah air panas bagi rasa warm?" Jawab Iman sarkastik. Affan mencuka.

"Tak pe la..biarlah Bie mati kesejukan sorg2.." Ujar Affan konon merajuk. Saja nak raih simpati Iman. Iman wat bodo. Affan terus berpusing membelakangkan Iman. Ni rasa nak merajuk betul ni..

"Bie..." Affan mula rasa tangan Iman berlingkar di pinggangnya. Affan simpan senyum. Nak tgk sejauh mana Iman pujuk dia.

"Iman peluk Bie..tapi..makan ubat dulu.." terus Affan pusing.

"Tak nak yang.." rengeknya lagi.

"Dah tu..mcm mne nak sembuh?" Pipi itu diusap. Iman tatap wajah Affan.

IMANAFFAN💞 [COMPLETED]Where stories live. Discover now