"Bie..Okay tak ni?" Soal Iman dgn wajah risau. Masuk kali ni dah 5 kali Affan keluar masuk tandas.
"Okay kot.." Dahinya sudah berkerut. Tgn memegang perut. Sakit ya ampun!
Lengan Affan dipegang dan dipapah Affan ke depan. Affan dibaringkan beralaskan toto.
"Affan Okay tak tu Iman?" Soal tok risau.
"Entah lah tok...dah banyak kali keluar masuk tandas ni.."
"Ni tdi tok nek kau bagi suruh lumur dkt perut laki kamu.."
"Terima kasih tok.." Tok turun dan teruskan Kerja yg tergendala. Iman trus buka baju Affan dan di urut perut itu dgn minyak yg tok beri.
"Kan Iman dah kata Jgn mkn pedas.." Perut Affan diurutnya lembut. Affan pndng Iman dgn wajah simpati.
"Mne Bie tahu jadi Mcm ni.."
"Imam dah pesan kan Jgn makan pedas..smlm Affan mkn pedas. Sahur tdi pun Affan makan pedas. Mana tak sakit perut ni.." Perut Affan ditepuknya. Makin berkerut dahi Affan dibuatnya.
"Sakit la yang..terus rasa nak terberak.." Affan pantas berlari ke dapur. Ape lagi..tandas la dia bertapa. Iman sudah geleng kepala. Degil!
"Angah laki kau Okay ke?" Ikram masuk ke dalam rumah. Dia lihat Iman sorg je dkt ruang tamu.
"Entah la long..tu baru je berlari ke tandas."
"Minta dia makan ubat la..Kalau tak nanti dehidrate. Byk kali membuang tu byk la air keluar.."
"Tu la.." Iman pun risau juga. Dah la esok dah raya. Takkan nk raya sakit2 pula?
"Syg.." Suara lemah itu buat Iman berpaling. Affan terus baring di tempatnya tadi.
"Okay tak ni? Makan ubat la.."
"Tak nak buka puasa..sayang la.."
"Bahaya Fan..nanti kau dehidrate payah kang. Pitam kau nanti. Tak pasal kena masuk air kat hospital.."
"Tak pe..Aku Okay.."
"Ikut kau la.." Ikram trus bergerak ke luar. Kemudian Ilham pula masuk.
"Kau Okay Bang?"
"Entah lah.."
"Buka je la Bang..aku dari haritu cari point nk buka tau..tapi tak dpt..ni peluang dpn mata. Buka je la.."
"Kau Jgn jadi setan kat sini..Pi buat keje kau.." Ujar Iman buat Ilham mencebik.
"Ye la..mrh aje tau. Mak singa!"
"Ilham!!!" Berdesup Ilham berlari keluar. Dgr dia ketawa. Sengaja nk menyakat aje.
"Dah la tu..Bie rasa nk membuang lagi bila dgr syg jerit.." Jemari Iman dicapai dan dielusnya lembut.
"Ni lagi sorg.."
"Ape Bie pula?"
"Dah..tak nak makan ubat Bie rest je Okay?"
"Teman.." Iman senyum. Rambut Affan diusapnya lembut.
"Tidur.." Diusap2 rambut Affan buat Affan terlena. Tak lama lepas tu Iman bangun dan bergerak ke dapur. Tolong apa yg patut.
💞💝💞💝💞💝
"Angah! Laki kamu pitam!" Laungan Suara Tok itu buat Iman tersentak.
"Hah?!" Terus Iman bergerak ke depan. Dia nampak Ilham dgn Ikram memapah Affan masuk ke dalam rumah. Tubuh Affan dibaringkan spt tdi.
YOU ARE READING
IMANAFFAN💞 [COMPLETED]
Romance~COMPLETED~ Kerana desakan...lamaran itu diterima. Walaupun hati tidak mahu tapi dia rela. Iman Saffiya seboleh mungkin menafikan apa yang ada dihatinya. Tidak mahu disakiti lagi. Tidak! Cukup sekali dia dilukai. Iqbal Affan pula seboleh mungkin m...