Bab 15

20K 546 24
                                    

"Iman.."

"Hurm.."

"Tutup lah laptop tu..you demam pun tak kebah lagi syg..." Bahu Iman dia mula urut lembut.

"Sikit je ni..Mar minta bace je utk agree ke tak.." Matanya masih tekun meneliti setiap bait dalam laptopnya itu.

"Jgn workhorlic sgt syg..not good for your health.."

"I know Affan.."

"Tahu..tahu tapi dia buat jugak.." Pipi Iman dicubitnya.

"Sakitlah!" Dijelingnya Affan. Orang nak buat kerja sibuk mengacau.

"Ye la..mcm ni la suami bila dapat isteri bekerja..dkt rumah pun hal kerja..nanti lupe trus yg dia dah bersuami..sedddihhh!" Affan mula buat-buat merajuk. Muncung itik nya mula memanjang.

Iman juling mata ke atas. Suami sapelah ni yg drama queen sgt ni? Silalah ambil..

Iman menaip ala kadar dan email dihantar kepada PA nya. Pandai laa PA dia uruskan. Nasib Marlyana boleh diharap.

Kemudian, laptop ditutup. Dia menoleh ke arah Affan. Affan duduk bersandar di kepala katil. Wajahnya terserlah rajuk. Alahai..awat muka mcm tapai basi encik suami?

"Affan..you tak payya...haccoom!" Hilang kata-katanya bila dia mula bersin. Ni akibat mandi air sejuk. Pastu bertapa dalam bilik air.

"You dah makan ubat belum ni sayang?"

Iman menggeleng.Affan mula mendekatinya lalu tangannya ditarik ke katil. Dia duduk dibirai katil. Affan mengambil ubat dan air. Dihulur pada Iman. Iman menelan tanpa kata. Malas nak lawan kata.

"Terima kasih.."

"Kasih Iman I terima.." Matanya dikenyitkan pada Iman. Iman tersenyum nipis. Ada-ada aje.

"Dah Iman rehat.." Perlahan tubuh Iman dibaringkan dan selimut ditarik hingga ke dada. Dahi Iman dikucup.

"You nak pergi mane?" Soal Iman bila Affan mula melangkah keluar dari bilik. Baru dia perasan baju Affan bukan baju kasual nya dirumah.

"Err..actually..Affan nak jumpa Qarliq kejap.."

"Penting sangat ke?"

"Err..ingat nak lepak-lepak aje.."

"Ooo.."

"Kenapa? You.."

"Tak de pape..you pegila.." Pantas Iman memotong kata Affan.

"Hurm..okay..Iman tidur la dulu.."

"Hurm.." Pintu itu ditutup. Iman mengeluh. Kalau boleh dia tak nak Affan keluar. Dia tak akan dapat tidur selagi Affan tak de kat sebelah dia. Percayalah!

Tapi dia tak patut sekat Affan. Dia nak jumpa kawan aje. Bukan pergi mane pun. Iman mengeluh lagi. Dia nak Affan la sekarang!


💝💞💝💞💝💞💝💞

"Kamu nak pergi mana Affan?" Soal Dato' Azhan. Dia yang sedang mendaki tangga itu tercengang melihat Affan seperti ingin keluar. Tapi menantunya tiada.

"Keluar jap yah..nak pergi jumpa Qarliq..nak lepak-lepak kejap.."

Dahi Dato' Azhan berkerut. Anak aku ni elok ke tak hari ni? Isteri sakit dia nak lepak dengan kawan?

"Ayah rasa Iman sakit tadi..pastu sekarang kamu nak lepak dengan kawan?"

Affan terdiam.

IMANAFFAN💞 [COMPLETED]Where stories live. Discover now