Bab 38

13.7K 450 48
                                    

Harini genap seminggu Affan dingin dengan dia. Puas meminta maaf,memujuk itu ini. Semualah dia buat. Namun semua Affan tdk hiraukan.

Dan harini...Iman rasa mcm nak bakar Affan. Sakitnya hati! Tika ini dia rasa mcm nak tumbuk je muka makhluk Allah ni.

Matanya tdk lepas memandang dua org makhluk Allah yg sdg bergelak ketawa dgn bahagianya di restoran tersebut. Ni dah masuk 2 kali! 2 kali aku nampak kau dgn pompuan sotong tu! Mmg nak jadi sotong goreng tepung!

Astarghfirullahazim..

Sabar Iman..

No wonder call tak jawab. Pastu bile jawab ckp aku kacau dia yg tgh 'busy' tu! Busy ape?! Busy merenyam dgn si sotong tak guna tu? Tgn Iman digenggam kuat. Geram! Teramat geram! Sampai rasa nak simbah dgn asid je dua makhluk Allah tu!

"Katrina..kau mmg cari nahas dgn aku.."

Dulu Liyana. Sekarang Katrina. Mmg nak mampus! Benci! Penghalang! Org ketiga! Sotong! Se jenis!

Astarghfirullahazim...

Kakinya mula melangkah ke arah mereka. Iman tersenyum sinis. Best huh? Lepak dgn sotong ni?

"Hai Affan.." Dia sapa Affan dgn senyuman sinis. Affan spt terkedu. Matanya membulat. Terkejut. Habis! Jgn Iman salah faham!

"Iman.."

"Yes..Iman..Your wife..saje ingtkan..takut lupe dah berbini.." sinis Iman berkata. Affan telan liur.

No wonder aku pujuk tak jalan...dia sedap layan sotong tak guna ni..

"Well..Sotong..opss no..your name is Katrina right? I Bkn ape..nak nasihat sikiitttttt jeeeewww..."

"You nak ape?"

Iman menunduk. Matanya setentang dgn mata Katrina. Senyuman sinis masih terlayar dibibir nya. Mata yg memancarkan segala rasa yg terpendam buat Katrina sedikit gerun.

"Kalau nak sgt menyotong..jgn cari suami org.."

"What?"

"Because..you don't know how strong their wife..takut-takut you mati menyotong atas jalan pula..opss..gotta go.." Iman pandang Affan dgn riak kecewa. Dia geleng kepala. Rasa tertipu. Dgn langkah gah dia keluar dari restoran itu.

"Iman.." Affan memanggilnya. Tdk diendahkan. Lantak pi la..selama seminggu ni.. Kau buat aku mcm tunggul..mcm org tak de perasaan..now you deserve it.

"Iman!" Tgn Iman dicapai. Iman berpusing ke arahnya. Dia lihat mata Iman merah dan berkaca.

"Iman..listen me first.."

"Well..its not gonna be first.."

"Iman?"

"I ade hal.." Tgn direntap dan dia berjalan meninggalkan Affan.

Telefonnya berdering.

"Bos..where are you?"

"I otw Mar.."

"Okay bos.."

"Site okay Mar?"

"Okay lagi bos..semua tgh tunggu bos.."

"Alright..15 minit lagi I sampai.."

Telefon dimatikan. Dia terus masuk ke dalam kereta. Enjin terus dihidupkan dan meninggalkan kawasan tersebut. Dia nampak Affan berdiri jauh melihat keretanya.

Dia jeling cermin itu. Benci! Benci Affan!

💞💝💞💝💞💝💞💝

IMANAFFAN💞 [COMPLETED]Where stories live. Discover now