"Sayang..butang baju Bie mana?"
Iman melangkah masuk ke bilik. Tumpang bilik Mummy dgn Babah kejap.Dia lihat Affan sudah lengkap berbaju melayu. Cuma sampin aje tak pakai lagi.
"Ni la Bie.." Iman mencapai butang baju itu terus di pakai kan pd baju Affan. Affan senyum lihat Iman. Tgnnya mula naik berlingkar ni pinggang Iman. Wajah itu dikucupnya bertalu2.
"Bie..cuba duduk diam2.."
"Kejap lah..Rindu ni..dkt luar mana boleh buat mcm ni.." Diciumnya lagi wajah itu. Dan berakhir di bibir Iman lama.
Affan menggerakkan bibirnya sekaligus membuatkan Iman membalas kucupan itu. Tgn Iman dibawa naik ke lehernya. Belakang bdn Iman digosoknya lembut. Menambah sensasi.
"Hurm..miss you!" Sekali lagi Affan kucup bibir Iman sekilas. Iman senyum.
"Miss you too.." Pipi Affan dikucupnya.
"Sayang..Selamat hari raya..Maaf Zahir Batin. Bie minta maaf kalau Bie selalu sakit kan hati syg selama ni..sebulan puasa Iman sabar layan Bie yg slalu gaduh dgn Ainul. Main game tak hiraukan syg..sorry my queen.." Jemari Iman dicapai dan dikucupnya. Dahi Iman menjadi sasaran seterusnya. Iman pejam mata menerima kucupan itu. Senyum masih terlakar di bibir.
"Iman maafkan..Iman pun nk minta maaf dgn Bie.. Iman selalu emosi. Kdg tu marah Bie. Cubit Bie..sorry ye?" Tgn Affan dikucupnya lembut. Kemudian pipi Affan menjadi sasaran keduanya.
"Bie maafkan.." Mereka berbalas pandangan dan tersenyum manis.
"I love you.." Affan terus dakap Iman. Iman membalas erat.
"Love you too Bie.."
"Woi! Cepat lah! Org lain nak guna bilik jugak!" Suara Ilham mula kedengaran. Iman dan Affan tersentak. Mereka berpandangan dan tergelak. Songkok dan sampin Affan di ambil dan mereka keluar dari bilik.
"Buat ape dalam tu? Berasmaradana ke? Lama betul!" Ilham merungut. Iman buat bodoh aje. Kesah ape..janji dia dah lepas. HAHAHA
"Ainul mana?" Soal Iman pada Mummy yg dah siap duduk atas kerusi di ruang tamu. Iman angguk.
"Dkt bawah sana.."
"Ooo.." Iman melangkah ke bawah. Affan ikut langkah Iman. Mereka lihat Ainul sdg On Call.
"Selamat Hari Raya Umi..Ayah.." Mereka berdiri tdk jauh dri pangkin itu. Ainul membelakangkan mereka.
"Hurm..Ainul minta maaf. Ainul byk buat salah dgn Umi dan Ayah.."
Mereka nampak Ainul lap mata. Ainul menangis. Dgr suara dia semakin bergetar bila bersuara.
"O..kk..Kak Iman jaga Ainul baik sebulan ni.."
"Raya dgn family Kak Iman..dorg sume baik.."
Iman pula sebak tgk Ainul. Bahunya Affan dakap. Mereka berpandangan. Affan senyum. Dia tahu adk dia rindu Umi dan Ayah. Ye laa selalu raya ade umi dgn Ayah. Tak de la dia sunyi sgt. Ini Affan tak habis berkepit aje dgn Iman. Mana Ainul tak rasa sunyi?
"Abg? Dia okay. Smlm je dia sakit perut makan pedas.."
"Kak Iman larang dia makan Umi..pastu sian kak Iman jaga dia. Pastu Umi semalam dia tak puasa.."
Affan dah ketap gigi. Tak guna punya adk. Terus dia melangkah ke arah Ainul.
"Oit! Ngumpat!" Terus telefon Ainul dicapai dan dilekapkan ke telinga.
"Umi...." Affan mula merengek. Iman dah tepuk dahi. Aduhai jatuh aura macho!
"Tgk la kak..eee bkn nak guna telefon dia!"
YOU ARE READING
IMANAFFAN💞 [COMPLETED]
Romance~COMPLETED~ Kerana desakan...lamaran itu diterima. Walaupun hati tidak mahu tapi dia rela. Iman Saffiya seboleh mungkin menafikan apa yang ada dihatinya. Tidak mahu disakiti lagi. Tidak! Cukup sekali dia dilukai. Iqbal Affan pula seboleh mungkin m...