"Isteri you demam biase saje ni.."
"Betul ye Qina? Bukan sakit lain kan?" Soal Affan risau. Doktor wanita itu tergelak kecil. Saqina ini kawan Affan.Suaminya, Megat Farhan antara korporat yang bekerjasama dengan Affan.
"Tak de la..lagipun you all baru kahwin kan.. isteri you baru nak adapt hormon baru.." Doktor wanita itu tergelak nakal. Dia tahu lah dia dah kahwin. Dia wanita. Dan dia doktor.
Iman merah muka. Doktor ni nakal bukan main. Aku rasa nak duduk bawah kerusi je ni.
"Ooo..memang macam ni ke kalau perempuan baru err..ehem... I mean baru kawin?" Affan garu kepala. Nak tnya terus terang kang dia pula malu sendiri. Tak pasal dia kena gelak dengan Farhan nanti kalau isteri rakannya itu membuka cerita tentangnya.
"Tak semua la Affan..ada yang biase aje ada yang sampai demam..lagipun first time it's seem like your wife body in shock la.."
"Oo..ade kesan sampingan ke?"
"Ada.."
"Apa?" Affan dah cuak. Iman dah pelik? Ade?
"Isteri you pregnant la.." Doktor itu tergelak lagi. Heh kau bukan main gembira lagi. Aku sepak kang. Iman dah merah muka. Tak tahu la tahan malu ke marah.
"Oo.."
Gurauan Qina itu buat dia terlongo. Baru tahu...noob nye aku..🌚
"Naa it's nothing la dude.. tapi you pun jangan bantai bini you sampai lunyai..ni tengah demam ni jangan nak pula.."
"I tak kejam la Qina.." Affan jeling isteri rakannya itu.
"Yeah..hopefully.."
"Dah kn?" Sampuk Iman. Dia agak bengang di sini. Bagaikan tunggul! Walaupun mmg bercakap pasal dia..tapi dia pun manusia okeh!
"Erm..dah you guys boleh amik ubat kat kaunter ye?"
"Okay..thanks Qina.."
"Most welcome dude.. Eh Selamat pengantin baru.."
"Thanks.."
💝💞💝💞💝💞💝💞💝💞
"Nape diam je?" Soal Affan. Dia menoleh ke arah Iman disisinya. Sebelah tgnnya mula menyulam dengan jemari Iman. Sebelah lagi memegang stereng.
"Tak de pape.."
Tak de pape konon! Padehal dlm hati tu terbakar! Tgk Affan Bkn main mesra dgn doktor perempuan tadi buat dia rasa nak bakar org je sekarang.
Dah kenapa lah Puan Iman Kita ni nak membakar aje ni?
"Iman ade sakit kat mane-mane ke?"
Iman pandang Affan pelik. Mane-mane ape? Ape bende yang dia nak tanya ni?
"Means?"
"Erm..ye la Affan takot Iman sakit dkt mane-mane ke masa kita bersama haritu.." Terang Affan berkata. Walaupun die pun malu sebenarnya. Tapi dia kena tahu. Dia kena tanya. Takot menyakiti Iman.
Iman sudah merah muka. Perlu ke tanya soalan macam tu? Malu tau tak? Terbyg kembali apa yang berlaku malam itu.
"Tak.."
"Betul?"
"Ye.."
"Hurm..I'm sorry..sebab Affan..Iman demam sekarang.." Jemari Iman dikucupnya lembut. Iman hanya diam. Nak balas apa? Muka dah berbahang malu. Diam lebih baik!
Tapi tulah Bila dah diam mula teringat Affan dengan si Qina tu. Sape ntah Minah tu..
Haish..Sakit pula hati kita!
YOU ARE READING
IMANAFFAN💞 [COMPLETED]
Romance~COMPLETED~ Kerana desakan...lamaran itu diterima. Walaupun hati tidak mahu tapi dia rela. Iman Saffiya seboleh mungkin menafikan apa yang ada dihatinya. Tidak mahu disakiti lagi. Tidak! Cukup sekali dia dilukai. Iqbal Affan pula seboleh mungkin m...