Pagi itu Iman bangun awal. Tak lena dia tidur malam tadi. Kepala dia juga sudah mula mencucuk-cucuk. Rasa berdenyut dan melayang. Namun digagahkan juga badan utk menyediakan sarapan dan pakaian si suami.
"Affan bgn..subuh." Tubuh itu digerakkan perlahan. Affan buka saja mata Iman terus beredar. Tdk sanggup menatap wajah itu. Hati nya kembali sakit.
"Iman.."
"Baju you..I dah sediakan. I dah gantung dkt penyangkut tu."
"No Iman.."
"I turun dulu.."
Affan mengeluh. Nampak sgt Iman mengelak dari nya. Cakap pun tak pandang wajah dia.
Lepas bersiap kakinya mula ke dapur. Dia lihat Iman sedang menghidangkan sarapan. Dia duduk. Dia perhatikan Iman yg bergerak ke arahnya dengan satu cawan di tgn. Air dituang ke dlm cawan tersebut. Pinggannya Iman isi dengan sarapan yg dia buat.
Kemudian dia berlalu meninggalkan Affan. Affan mengeluh. Makin bertambah rasa serba salahnya pada Iman bila Iman masih menyediakan makanan utknya walaupun masih marahkannya.
"Iman..tolong pakai kan tie.." Affan mula ingin menarik perhatian Iman. Iman yg ingin melangkah ke arah pintu rumah terhenti. Dia berpaling dan bergerak merapati Affan. Tie dileher Affan diikatnya spt biasa.
Affan mula rasa sunyi. Selalu pagi-pagi dah riuh dgr Iman membebel kerana dia mengacau Iman. Tapi kali ni..dia sendiri tak berani nak kacau. Wajah Iman serius. Tak de langsung senyum.
Selesai memakaikan Affan tie dia terus berpaling ke arah pintu semula. Affan terkebil-kebil.
"Iman..tak nak salam dulu ke?" Dia merapati Iman. Iman berpaling dan disalam tgn Affan. Baru saja Affan ingin mencium dahinya dia pantas berpaling dan bergerak ke hadapan.
"Iman..knp pakai heels?" Soal Affan apabila dia melihat Iman memakai kasut tumit itu. Dia pandng Iman tajam. Iman buat tak reti. Disarungnya juga.
"Iman..tukar pakai kasut lain.."
"You jgn risau..ank ni bkn ank you..jdi tak perlu nak caring sgt..." Kata-kata Iman buat Affan tersentak. Dia melihat wajah Iman yg tdk beriak itu.
"Iman.."
"I got to go.." Kakinya terus meninggalkan Affan. Bibirnya diketap. Ikut kan hati mahu saja dia meraung. Ingin saja dia jerit yg ank dalam kandungnnya ini anak Affan!
Affan hanya memerhati langkah Iman. Dia mula risau.
💝💞💝💞💝💞💝💞💝💞
"Mar..cancel meeting sye harini. Semua!"
"Kenapa bos?"
"Sye tak larat..letih..you tlg cancel eh? Rasa tak sedap bdn.."
"Hurm..ok la. Kalau bos nk apa-apa minta ke sye ye bos..kalau nk pergi klinik sye boleh hantar kan.."
"Thanks Mar..Nanti pape sye cakap ye?"
"Sye keluar dulu.." Mar senyum manis. Iman membalas dgn senyum hambar. Dia rasa nak tidur. Tpi tak dpt lena. Kepalanya mula rasa melayang dan berpusing. Perlahan laci meja itu dibuka.
Satu botol kecil itu dicapai. Digenggamnya erat. Dia hanya perlu ketenangan buat masa ni. Dia perlu tidur!
Beberapa biji ubat itu ditelannya. Kemudian air mineral di atas meja dicapai dan diminum rakus. Matanya terpejam. Kepalanya mula terasa ringan namun dia mula terasa sakit di bawah perutnya. Tgnnya menyentuh perut itu. Dgn mata yg terpejam dia mula rebah ke lantai. Tubuhnya tdk dpt menampung dirinya lagi.
YOU ARE READING
IMANAFFAN💞 [COMPLETED]
Romance~COMPLETED~ Kerana desakan...lamaran itu diterima. Walaupun hati tidak mahu tapi dia rela. Iman Saffiya seboleh mungkin menafikan apa yang ada dihatinya. Tidak mahu disakiti lagi. Tidak! Cukup sekali dia dilukai. Iqbal Affan pula seboleh mungkin m...