Seminggu berlalu..tiada khabar dari Affan. Entah ke mana dia pergi. Telefon sudah mesej sudah whatApp semua lah..tiada balasan..
Iman genggam barang yg berada di tgnnya. Barang seperti pen itu sangat2 mengejutkan dirinya.
Kalau la Affan ade...
Mesti dia yg lompat teruja..
Iman mengeluh. Dia nak Affan..dalam masa seminggu ni dia tak habis mimpi Affan. Tak lena dia tidur.
Baru saja Iman simpan barang tersebut dia terdgr bunyi pintu dibuka. Dahi Iman berkerut. Siapa? Affan kah?
Kakinya mula bergerak ke ruang tamu. Iman terdiam. Kakinya seolah2 digam.
"Affan..." Perlahan suaranya menyebut nama itu. Affan berpaling. Dia lihat wajah Iman yg pucat itu.
Affan hanya diam. Affan melangkah ke bilik tanpa menghiraukan Iman. Iman masih diam. Sebak mula kuasai diri. Rasa terbuang.
Iman mula ikut langkah Affan. Dia duduk di birai katil melihat Affan. Affan masih bermain telefon.
"Affan.."
Affan berhenti melangkah ke pintu bilik. Dia menoleh ke arah Iman. Keningnya ternaik sebelah menandakan tanda tanya.
"Affan pergi mana seminggu ni?"
"Perlu ke tahu?"
"Perlu.." Jawab Iman perlahan.
"Tak payah tahu kot..I tak penting pun dalam hidup you.."
"Siapa cakap?" Iman tatap wajah Affan. Affan senyum sinis.
"Penting ke kalau ucapan syg you utk org lain? Bkn utk suami you sendiri?"
"Affan..you dah salah faham.."
"Salah faham ape lagi?!" Suara Affan mula meninggi. Iman diam. Tdk mahu melawan. Tdk mahu membakar kemarahan Affan lagi.
"I'm sorry.."
"Huh?" Affan geleng kepala. Dia terus keluar dari bilik. Kakinya kembali keluar dari rumah. Iman hanya diam. Dia tahu..dia mmg isteri derhaka..nusyuz..
Air mata mula menitis. Dia rasa sedih. Entah la..rasa tak berguna..
💝💞💝💞💝💞💝
Beberapa hari berlalu..Affan masih sama. Sama perangainya masa Iman kantoi pil perancang dahulu. Apa yg Iman buat sikit pun dia tak pandang. Iman hanya diam. Dia tahu dia salah. Jadi dia perlu bertahan.
Gambar di tgn digenggam erat. Sehingga rosak gambar itu. Rasanya tak berguna dah kot gambar tu utk Affan. Gambar itu dibuang ke dalam tong sampah. Iman memandang cermin. Nampak wajah pucatnya.
Baru pulang dari klinik dia nampak Affan dgn Katrina di restoran. Tak tahu la..asal gaduh je mesti nampak mereka berdua. Sakit juga la hati..
Kini dia dalam tandas. Cuba tenang kan hati. Cuba sejuk kan hati yg dri tadi panas membara. Tdk mahu menghancurkan lagi hubungan yg sedia hancur. Bagai retak menanti belah.
Dia mula dgr tapak kaki yg berjalan dalam bilik itu. Iman hanya diam dalam tandas. Biarlah Affan sendirian. Mungkin itu yg terbaik.
YOU ARE READING
IMANAFFAN💞 [COMPLETED]
Romance~COMPLETED~ Kerana desakan...lamaran itu diterima. Walaupun hati tidak mahu tapi dia rela. Iman Saffiya seboleh mungkin menafikan apa yang ada dihatinya. Tidak mahu disakiti lagi. Tidak! Cukup sekali dia dilukai. Iqbal Affan pula seboleh mungkin m...