Bab 56

14.2K 438 17
                                    

"Affann..." Affan yg baru sampai ke tangga teratas terus berlari ke bilik apabila dgr Iman memanggil namanya.

"Ye syg?"

"Bie pegi mana?"

"Bie keluar kejap sayang.." Affan terus duduk sebelah Iman. Tubuhnya pantas Iman peluk. Erat.

"Sayang..nak makan tak?"

Iman diam. Dia pndng Affan kemudian dia pegang perut.

"Baby lapar la tu..dah Jom sayang.." Affan terus tarik tgn Iman utk turun. Tpi Iman mengeras.

"Kenapa?" Iman pndng Affan dgn wajah simpati. Dia menggeleng.

"Ilham tak de sayang. Dia dah balik.." Ujar Affan lembut. Faham maksud pndngan Iman itu. Iman mengangguk perlahan. Dia mula turun dari katil. Rambut Iman sempat Affan sikat dan ikat kemas. Wajah Iman di cucinya sebentar. Dia lihat Iman betul2 spt hilang semangat. Lemah saja. Wajahnya juga pucat.

"Jom.." mereka berpegangan tgn turun ke bawah.

"Iman..meh makan.." Mummy mula memanggil bila nampak Iman masuk dapur. Iman hanya senyum nipis. Dia duduk. Affan sediakan segalanya. Dia nak buat Affan larang.

Affan tahu Iman masih keliru. Bercelaru. Serabut semua lah! Tak terkata!

"Sayang duduk je..bie buat.."

Datin Soffiya hanya senyum melihat menantunya melayan anknya makan.

"Mummy naik atas dulu ye? Ade pape panggil Mummy tau.." kepala Iman sempat dia gosok lembut. Iman hanya mengangguk dan senyum.

Tinggallah sepasang suami isteri.

"Meh bie suap.."

"Tak pe..Iman boleh buat sendiri."

"Selalu sayang je suap Bie..bila pula bie nak suap sayang?" Ujar Affan seolah2 merajuk.

"Ye la.."

Iman hanya senyum. Affan mula menyuap nya. Rasa spt dikasihi. No wonder Affan suka makan bersuap.

"Makan byk tau mama..baby lapar tu.."

"Papa tak makan?"

"Tak pe..mama tu yg kena makan.."

"Makan la jugak.." Iman pula suap Affan. Affan hanya menurut. Buka je la mulut. Padehal tdi dia dah makan. Layan je la..

"Dah..suap bie aje. Syg bila nak kenyang?" Affan mula suap Iman kembali. Iman senyum senang.

"Always smile syg..you look beautiful enough.."

"Bodek!"

"Nak bodek siapa lagi kan baby?"

"Syg ade nak makan ape2 ke? Tdi syg nak minta mummy masak ape?" Iman pndng Affan tak berkelip. Lupa dah ape yg dia mengidam.

"Tadi mummy tanya..tpi Bie tak tahu pula.."

"Iman pun lupa.."

Affan tergelak.

"Alahai..lupa pula syg ni.."

"Nanti la..kalau dah rasa nk mengidam balik Iman ckp la dgn mummy.."

"Ye la..dah minum air ni.." Air suam diberi pd Iman. Iman teguk perlahan sehingga habis satu cawan.

"Dah eh..ade pape lagi tak?"

Iman geleng. Dia pegang perut. Kenyang. Senak rasa.

Affan terus angkat pinggang yg licin itu ke sinki. Dicuci dan dilap. Affan kemas meja dapur. Bersih. Sejak Iman pregnant mmg dia praktis buat kerja2 tu. Sbb Kalau bini dia pantang spe nak buat? Tak ke naya? Iman sah2 tak nak bibik..

IMANAFFAN💞 [COMPLETED]Where stories live. Discover now