"Syg..tgk ape?" Soal Affan seraya dia merebahkan kepalanya ke riba Iman. Iman tersenyum."Ni..album kahwin kita.."
"Hurm..handsomenye pengantin lelaki ni sayang..."
"Eee..perasan!"
"Baby..papa handsome kan?"
"Tak..papa tak handsome kan baby.."
"Sampai hati.."
Wajahnya terus disembam ke perut Iman. Tgnnya melingkar di pinggang Iman.
"Syg..bila tgk balikkan gambar ni..syg ingat tak kita pernah dpt King and Queen of the night dulu?" Soal Affan sambil pndng Iman. Iman berkerut dahi. Cuba mengingati.
"Oh ye..igt!"
"Dulu kita dtg majlis tu sbb nak gantikan parents kita kan?"
"Yup..bukan main kita tolak tak nak pergi.. bila pergi balik bawak hadiah pula.." Mereka ketawa bersama. Sungguh la masa tu tak sangka gila!
Affan dan Iman beriringan masuk ke dalam dewan hotel itu. Semua memerhatikan mereka.
"Weh..kita pakai baju pelik sgt ke?" Soal Iman tdk selesa. Bju ditubuh di tatap kembali.
"Ok la..you look beautiful today Iman.." Ucap Affan dengan senyuman. Iman terpaku. Berdebar hatinya apabila Affan memujinya.
Affan juga sama turun berdebar. Kecantikan Iman malam itu sangat menarik perhatian mata dan hatinya!
Pakaian mereka yg spt Cinderella dan Prince Charming itu sgt menarik perhatian tetamu yg hadir.
"King and Queen of the night is Mr Iqbal and Miss Saffiya! Sila naik ke pentas utk terima hadiah!"
Mereka terkedu apabila lampu spotlight dipancarkan ke arah tempat duduk mereka. Mereka tertunduk malu.
Mereka bangun dan jalan beriringan. Affan menarik tgn Iman lalu disaukkan ke lengannya.
"Be like a King and Queen dear.." Ujar Affan apabila terasa Iman tersentak dgn perbuatannya. Iman hanya mengangguk perlahan. Debar di hati bagai nak gila cuba di tahan.
"Kalau Iman nak tahu..malam tu..Affan berdebar bagai nak gila tau..sampai tak boleh tidur Affan malam tu ingatkan syg.." Jemari Iman dielusnya lembut. Cincin di jari Iman di pusing pusing nya. Akhirnya Jemari halus itu dikucupnya lembut.
Iman terdiam. Bukan Affan saja. Dia juga sama! Tak dapat lelap mata teringat wajah kacak Affan.
"I love you syg.."
"Hurm.."
"Baby tgk mama tak layan papa.." Affan mengadu. Perut Iman dibelai. Iman tersenyum. Rambut hitam lebat itu diusap lembut. Dah nak jadi papa pun manja tak hilang.
"Affan.."
"Hurm.."
"Iman nak stop kerja.."
"Stop la.."
"Tapi..mcm mne? Ilham tak nak amik alih pun.."
"Syg try la slow talk dgn dia.."
"Haih..adk ipar Affan tu la kepala batu.."
YOU ARE READING
IMANAFFAN💞 [COMPLETED]
Romance~COMPLETED~ Kerana desakan...lamaran itu diterima. Walaupun hati tidak mahu tapi dia rela. Iman Saffiya seboleh mungkin menafikan apa yang ada dihatinya. Tidak mahu disakiti lagi. Tidak! Cukup sekali dia dilukai. Iqbal Affan pula seboleh mungkin m...