Bab 32

15.9K 458 7
                                    

"Sayang..sorry.."

"Sokay.." Iman senyum. Wajah serba salah Affan ditatapnya.

"Sian isteri Affan..sakit lagi ke?"

"Kurang dah.."

"Hurm...boleh ke nak pergi ni? Kita cancel la.."

"Suka kan macam ni! Lepas ni kalau ajak Iman.. Iman tak nak pergi dah.." Iman terus berpusing dan ingin masuk ke dalam. Affan terus dakap tubuh itu dari belakang.

"Okk..sorry..Affan cuma risaukan Iman je.."

"Iman tahu Iman mmg tak boleh jaga diri.."

"Noo..Bkn sbb tu syg.." Makin dia eratkan pelukan di Tubuh Iman.

"Dah la..malas la nak pergi.."

"Okk..syg..jgn la merajuk..Affan minta sorry ok?" Tubuh Iman dipalingkan ke arahnya. Iman mencebik. Minta soryy..naik Lori..

"Syg..jgn la buat muka mcm tu..kita pergi ok? Jom la..Affan dah tempah hotel dah semalam.."

"Dah tu..Affan yg sibuk ckp nak cancel.."

"Ye la..Affan takot syg sakit lagi.."

"I'm okay Affan.."

"Yes..I know..Dah jom kita gerak eh?"

"Hurm..." Pintu rumah Affan tutup dan kunci. Luggage besar itu ditarik dan sebelah lagi tangannya memimpin Iman. Iman diam apabila tgnnya Affan pimpin hingga ke kereta. Pintu kereta Affan buka.

"Have a sit My Queen.." Affan senyum mengalu-alukan Iman duduk ke dalam kereta. Iman hanya diam. Merajuk! Hak tuih!

"Ok syg...are you ready?" Affan pndng Iman. Cuba naikkan mood ceria Iman. Iman jeling Affan sekilas.

"Syg...are you ready?"

"Jalan je la.."

"Ape? Tak dgr la.."

"Affan!"

Affan tergelak. Ooo..tahu marah. Yg kita dia tunggulkan ni? Tak marah? Sentap kang..tahu lah..

"Cpt syg..are you ready?"

"Ready..can you just drive?"

"I can't hear you.."

"Readyyyy!!!!!" Iman menjerit. Sakit hati! Affan ketawa.

"Uuuuuuu....."

"Eee igt ape? Spongebob?" Iman jeling Affan yg galak ketawa.

"Ok..kalau dah ready. Syg Affan dulu.." Affan tunjuk pipi. Iman juling mata ke atas. Ade yg kene terajang trus smpai Cameron ni kang.

"Affan..not funny.."

"Tak pe..tak nak kiss kita..malam ni..jgn nak peluk-peluk kita.." Ujar Affan konon merajuk. Kereta mula bergerak. Iman jeling Affan. Merajuk kah cik abang?

Nantilah pujuk. Kalau pujuk awal-awal tak berhenti melekap je nanti.

Iman terus rendahkan kerusi dan matanya terus dikatup. Ngantuk. Tidur la dulu.

IMANAFFAN💞 [COMPLETED]Where stories live. Discover now