Bab 65

14.8K 432 8
                                    

Sudah 2 hari berlalu Iman masih diam. Seperti mahu mengelakkan diri dari semua org. Affan sudah risau. Ye la..dgn dia pun Iman tak nak tgk. Dingin aje. Nak pandng pun mcm nak tak nak aje.

"Sayang.." Dia duduk di sebelah Iman. Jemari Iman dicapai namun Iman menarik kembali. Iman menjauhkan dirinya dari Affan. Affan mengeluh.

"Kenapa ni? Hurm? Bie ade buat salah ke?" Pipi Iman diusapnya. Iman diam.

Sebenarnya dia sendiri tak tahu kenapa dia buat Mcm tu. Dia rasa dia jijik. Dia rasa kotor bila igt balik ape yg Liyana buat pada dia. Dia tak nak Affan pula rasa jijik dgn dia.

Iman pejam mata. Perlahan air matanya mula turun ke pipi.

"Sayang..kenapa ni?" Affan terus usap air mata Iman. Iman geleng kepala. Ditolak perlahan tubuh Affan yg mendekatinya.

"Sayang..tell me. Why? Kenapa syg mcm ni? Bie ade buat salah ke? Sbb Bie tak selamatkan sayang haritu?" Iman geleng kepala. Bukan..

"Abis tu?"

"Nothing.." Seperti tgk terkeluar suara Iman. Affan mengeluh.

"Bie turun dulu.." Affan mula keluar dari bilik. Entah kenapa rasa kecil hati pula. Dia dah la rindukan Iman. Tpi Iman buat tak endah. Affan mengeluh. Tak baik Affan. Mungkin dia trauma.

Affan mula ke dapur. Mcm selalu dia buat..susu formula utk ibu mengandung dicapai. Apa lagi..buat susu la utk mummy to be..

Walaupun sebelah tgn je mampu bergerak tpi tak merosakkan mood Affan nak bancuh susu utk Iman. Biar lah..bukan susah pun. Setakat letak susu pastu letak air panas apedehal?

Selesai bancuh gelas itu dibawa ke atas. Perlahan pintu bilik dibuka. Dia lihat Iman termenung di balkoni. Affan senyum. Gelas tdi diletakkan atas meja sisi katil dan mula menapak merapati Iman. Perlahan tubuh Iman didakap erat dari belakang.

Iman hanya diam. Tahu Affan memeluknya. Walaupun hanya sebelah tgn saja yg mampu merangkul pinggangnya.

"Miss you syg.." Ubun2 Iman dikucupnya perlahan. Iman tahan rasa sebak. Dia pun rindu juga.

"Sayang tak rindu Bie ke?" Dagunya disangkutkan ke bahu Iman. Iman masih diam.

"Sayang.."

"Jgn dekat dgn I.." suara Iman buat Affan terkedu. Tegak terus tubuh nya. Tubuh Iman dipusingkan menghadapnya. Mata Iman ditatap dalam2.

"Sayang ckp ape ni?"

"Jauh dari I.." Tubuh Affan ditolaknya perlahan.

"No way!"

"Pergi.."

"Sayang..kenapa ni? Apa salah Bie? Cuba cakap.."

"I kotor.." Iman mula teresak.

"What do you mean?" Affan tayang wajah bingung. Iman geleng kepala perlahan.

"I jijik dgn diri I.."

Affan hanya diam. Menanti ayat seterusnya.

"Dia cium I..cium bibir I..dia raba badan I..I jijik dgn tubuh I..I sendiri geli dgn diri I..sebelum you jijik dgn I..better you pergi jauh dari I.." Kata Iman dgn tangisan. Affan pantas memaut bibir Iman. Lembut. Iman terkedu. Dia lihat Affan yg pejam mata hadapannya. Ciuman yg lembut itu buat Iman terbuai. Rindu akan ciuman hangat ini.

Iman turut pejam mata. Tgnnya mula naik ke bahu Affan.

"Argh.."

Iman terkejut bila Affan menjerit. Terlepas pautan bibir mereka. Affan pejam mata tahan sakit. Iman bulat mata. Terus dialihnya tgn yg berada di bahu Affan yg cedera.

IMANAFFAN💞 [COMPLETED]Where stories live. Discover now