Usia kandungan Iman dah mencecah 17 minggu. Bersamaan 4 bulan 1 minggu. Perut Iman dah mula membulat dan menonjol. Affan la org paling suka. Itu pun Affan baru je habis alahan. Mmg sejak haritu Affan yg kena alahan. Iman pula relaks aje.
"Sayang.."
"Hurm.."
"Bie teringin nak makan tempoyak.."
Iman terus pndng Affan. Pelik.
"Bie..tempoyak tu durian tau.."
"Tak tahu la..bie teringin nak makan tempoyak ikan patin." Iman dah tersandar. Mana nak cari?
"Nanti kita cari la.."
"Bie nak Iman masak.."
Lagi buat Iman tersandar. Perutnya diusap. Baby..papa awak dah mula mengidam bukan2..
"Boleh tak yang?" Iman pndng Affan yg mula merengek. Kesian pula tgk muka mengharap Affan tu.
"Ye la..nanti Iman try cari tempoyak dulu.."
"Thanks sayang.." Pipi Iman dikucupnya. Perut Iman mula dibelai.
"Bie lega yang..Bie dah tak de alahan dah. Kalau tak..penat nya nak ulang alik jamban.." Iman tergelak mendgr rungutan Affan. Rambut Affan dimainnya.
"Haa..baru tahu mcm mne ibu mengandung kan?"
"Tu la..insaf sikit rasanya..lepas ni syg tak yah mengandung lagi la.."
"Eh..ritu bukan main kata nk 12 bagai.."
"Tak pe..bgi turn org lain.."
"Ape?!" Affan gelak. Iman dah cekak pinggang.
"Berani nak cari lain?!" Iman dah bulat mata pndng Affan. Dicubitnya paha Affan. Affan menyeringai namun masih tertawa.
"Gurau la sayang.." Jemari Iman dicapai.
"Baby..mama garang la..sakit papa mama cubit.."
"Padan muka..buat la perangai tahu la hidup Bie mcm mne.." Iman dah mula muncung.
"Tak de la..Cukup la sorang. Yg sorng ni pun tak terjaga. Tak de nya Bie nak pergi cari lain.." Pipi tembam Iman dikucupnya. Skng ni Iman dah berisi. Pipi dah mula naik. Gebu aje sekarang.
Ye la semua yg Iman mengidam semua Affan cuba cari. Ade sekali tu Iman nak makan buah rockmelon. Punya la mcm nak gila Affan cari. Time tu pula rockmelon tak jumpa2. Nasib la pekerja dia ade kwn yg tanam pokok tu. Mmg dia berdesup pegi rumah org tu. Tahu kat mne? Belah utara sana. Memupus nak carinya.
"Sayang.."
"Hurm.." Iman pndng Affan. Affan mula main jemari Iman.
"Bila sayang nak stop kerja?" Soalan Affan buat Iman terdiam. Iman tenung Affan dalam2. Kemudian dia mengeluh.
"Bukan tak nak..tapi Bie tahu kan? Ilham tak nak amik alih kerja Iman." Genggaman jari Affan dibalas.
"Bie risau..Kandungan sayang dah makin besar. Takkan sampai bersalin sayang nak kerja lagi? Bahaya utk baby dan sayang.."
"I'm sorry..tapi Iman cuba usaha utk pujuk Ilham ye?"
Walaupun sebenarnya dia rasa dia mmg tak mampu nk pujuk Ilham. Iman hanya mengeluh dlm hati."Hurm.."
Kepalanya dilentokkan ke bahu Iman. Jemari Iman dielusnya lembut. Bukan apa..anak pertama kan? Siapa tak risau. Risiko anak pertama tu besar. Dia tak nak pisang berbuah dua kali.
Perut Iman diusapnya lembut.
Baby Pian..take care..baik2 tau duduk dlm tu..papa tak sabar nak jumpa baby Pian..
YOU ARE READING
IMANAFFAN💞 [COMPLETED]
Romance~COMPLETED~ Kerana desakan...lamaran itu diterima. Walaupun hati tidak mahu tapi dia rela. Iman Saffiya seboleh mungkin menafikan apa yang ada dihatinya. Tidak mahu disakiti lagi. Tidak! Cukup sekali dia dilukai. Iqbal Affan pula seboleh mungkin m...