Bab 40

16.9K 465 16
                                    

"Kan wangi dah mandi.." Pipi Iman dikucup sekilas. Iman masih tayang wajah cemberut. Cover malu! Hehehe..

"Lepas ni Affan mandi kan lgi eh?"

"Hesy! Dia ni kan..gatal!" Dada Affan ditepuknya. Affan ketawa besar. Tubuh Iman diletakkan ke atas katil. Dia tersenyum.

"Kan cantik..comel Kalau isteri Affan ni senyum.."

"Tak nak! Bek!" Iman jelir lidah.

"Amboi..nak kena ni.." Affan mula mengacah ingin mengucup bibir Iman namun tingkahnya terhenti akibat deheman seseorang.

"Ehem!"

Mereka berpaling ke sisi. Sofa yg tdinya kosong sudah diduduki orang. Masing-masing sudah berbahang menahan malu.

"Seronok mandi?" Soal Dato' Arman Shah dgn wajah nakal. Iman rasa mcm nak discharge sekrang!

"Err..Babah bila sampai?" Affan pantas bersalaman dgn ayah mertuanya.

"Erm..sejak korang dalam bilik air tadi?"

Lagi buat Iman rasa nak benam kepala dalam selimut! Malu! Mcm-mcm bunyi dorg bising tdi.

"Err..mummy mne Babah?"

"Ade..pegi cafeteria kejap.."

"Ooo.."

"So angah.."

"Yup?"

"Mcm mne bole accident?"

"Careless. Tak perasan paku kat site tu..My fault."

Kata-kata Iman buat mata Affan membulat. Seriuslah weh! Paku kat site tu besar tau! Bkn paku gantung frame! Sdgkan jarum pun dah menjerit..macam mana lah Iman masa terpijak paku tu..

Affan pandang Iman dgn riak kesal. Rasa mcm berdosa. Isteri sakit pun dia tak tahu...kalau dia cari Iman semalam kan bagus. Ini tak EGO!

"Angah..lepas ni hati-hati. Safety first okay?"

"Okay bah.." Iman tersenyum dgn jari 👌🏼.

"So..angah.."

"Yup?"

"Best tak mandi tadi?"

"Babah!" Wajah yg tdi berkurangan merah mula merah kembali. Dato' Arman ketawa lepas. Affan hanya sengih tayang gigi.

💝💞💝💞💝💞💝💞💝

"Sayang.."

"Hurm.." Iman toleh ke arah Affan. Tgn Iman digenggam erat oleh Affan. Dia duduk di birai katil Iman. Sebelah lengannya memaut pinggang Iman erat.

"I'm sorry.." Tepi dahi Iman dikucupnya.

"Utk?" Jemari Affan yg menggenggam jemarinya dielus lembut. Wajahnya ditunduk ke bawah.

"Pasal haritu..Syg jgn salah faham.." Dagu Iman ditolak ke atas. Mata mereka bertentangan. Affan tersenyum melihat Iman.

"Haritu..lepas habis meeting..Katrina ajak Affan minum-minum sebelum balik Ofis. Affan on aje sbb jadual Affan tak full mase tu..then.."

"Tak full..tpi bila Iman call Affan cakap Affan busy..."

"Affan sengaja nak dera Iman..sbb kan seminggu lepas kita..." Kata-kata Affan terhenti. Affan memandang Iman. Iman mengeluh. Iman tahu semua berpunca kerana diri dia.

IMANAFFAN💞 [COMPLETED]Where stories live. Discover now