Sejak hari tu..Ilham dah mula bekerja di Fiyys Holding atas arahan Babah. Ilham dilantik sbg Ketua pegawai pemasaran. Sangat2 lah terkejut bila Babah bgi jawatan tu pd Ilham. Waktu tu Ilham mcm nak mengamuk. Tapi dia tahan. Dia pndng Iman mcm nak telan.
Iman tak boleh kata apa. Babah Chairman. Dia tak boleh nak halang. Tak boleh nak kata tidak.
"Kenapa Babah lantik Ilham sbg Ketua pemasaran?"
"Babah nak tgk idea dia utk kembang kan syarikat kita.."
"Pula..kan lagi baik dia amik terus jawatan ni.."
"Kalau dia terus amik jawatan CEO angah rasa dia akan dgr ckp angah ke lepas tu?"
Iman terus terdiam. Betul jugak. Lgi pula dia tu keras kepala ikut kepala dia aje.
"Babah bkn nak dia duduk situ selamanya..Babah nak training dia hidup susah..mula dari bawah. Nanti Babah akan tuka dia dkt department lain pula. Makin lama dia akan makin naik. Bukannya Babah nak kenakan ank sendiri..kalau dah jdi CEO ni dia kena tahu semua benda. Tak Kira la pemasaran ke kewangan ke Babah nak dia tahu segalanya ttg syarikat ni..baru Babah boleh lepaskan dia utk jawatan CEO.."
"Tpi dulu Angah tak de pula Babah buat mcm tu.."
"Sbb angah mmg dah tahu. Angah mmg dah ade ilmu dalam dada. Babah tak payah ajar angah dah buat semua. Lagipun angah rapat dan mesra dgn pekerja. Senang kerja angah nk uruskan semua. Bila ade aje masalah angah yg turun dulu. Sbb tu Babah tak perlu training angah. Lagipun dulu angah jdi CEO sbb Babah tak sihat lama kan?"
Iman angguk. Ye la..masa tu baru je Abis belajar. Tiba2 Babah sakit. Kau bygkan kau kena jdi CEO jdi ketua kpd beribu org dalam syarikat. Mula2 tak yakin jugak tpi bila Babah mummy support dari belakang dia mula yakin. Tok wan pun bagi semangat.
Ya la lepas je Babah ckp Iman kena jdi CEO ganti dia. Iman terus call Tok wan nangis2 sbb tak sedia lagi. Baru nak enjoy tiba2 kena kerja. Lama2 baru dia boleh adapt situasi tu.
"Babah harap Iman bole ajar Ilham serba sikit. Kalau ade dia lawan sebut je nama Babah.." Iman angguk lagi. Mmg pun! Babah tak ckp pun aku buat! Sbb dia takut dgn Babah aje!
Lepas meeting dgn Babah Iman nak pergi lunch. Ye la lama berbual dgn Babah psl Ilham la syarikat la..sampai tak sedar jam bergerak laju.
Bila dah kemas2 meja Iman mula nk gerak keluar tpi pintu dibuka kasar buat dia terkejut.
"So..kau la hasut Babah?"
"Kau ckp ape ni?" Iman mula tayang muka garang.
"Ye la! Apesal aku masuk sini tpi jawatan aku hanya Ketua Pegawai Pemasaran aje?! Asal kau still jadi CEO?!"
"Mana la aku tahu! Kau tanya la chairman sendiri!"
"Huh! Mmg tak la kan? Sbb kau yg hasut dia..mesti dia dgr ckp kau aje!"
"Aku tak hasut Babah lah! Babah nak training kau dri bawah! Nak kau belajar selok belok syarikat! Yg kau mengamuk mcm org tak de akal ni Kenapa?!" Iman mula merah muka tahan marah.
"Sbb kau lah! Kau punca semuanya?!"
"What?!" Mata Iman bulat memandang Ilham.
"Ilham..don't you appreciate what I give to you?" Suara Babah buat mereka terdiam. Ilham berpaling. Dia lihat wajah Babah sudah keruh. Babah geleng kepala.
"Sbb tu Babah malas nk Ilham kerja dalam ni. Tapi mummy yg minta Babah bawa Ilham masuk sini utk belajar pasal Fiyys Holding. Tpi..you didn't appreciate what I did..ikut hati Babah..huh.." Babah mengeluh kasar. Mereka diam.
YOU ARE READING
IMANAFFAN💞 [COMPLETED]
Romance~COMPLETED~ Kerana desakan...lamaran itu diterima. Walaupun hati tidak mahu tapi dia rela. Iman Saffiya seboleh mungkin menafikan apa yang ada dihatinya. Tidak mahu disakiti lagi. Tidak! Cukup sekali dia dilukai. Iqbal Affan pula seboleh mungkin m...