"Angah..jangan lawan cakap suami. Patuh arahan dia. Tanggungjawab kamu jangan kamu lupa..zahir batin penuhinya. Jangan ditambah dosa yang sedia ada..sekarang dosa pahala kamu Affan yang tanggung."
"Jadi perempuan ni lah yang sedang masuk syurga dan senang masuk neraka. Nak masuk syurga senang je Iman. Dengar kata suami, cukup amal ibadat..Allah dah terima kamu di syurga..fikir-fikir kan Iman. Tok nek tahu..Affan org yang kamu syg dulu kan?"
"Jangan persia bahagia depan mata.."
"Err..bos..bos.."
Iman tersentak. Dia memandang Marlyana di hadapannya.
"Ye? Ade ape ye?"
"Err..nak minta sign dokumen ni..tapi bos berkhayal pula.."
"Oo..sorry Mar.." Iman sengih malu. Diambilnya dokumen ditgn Mar.
"Sokay bos.." Mar senyum.
"Selama 2 minggu Saya tak de kat ofis ada masalah tak Mar?"
"So far tak de bos..just ada la staf bergaduh hari tu.."
"Gaduh? Kenapa?"
"Saya pun tak tau lah bos..dgr kata berebut lelaki.."
"Pulak dah.."
"Tu ade resign letter dkt atas bos.."
"Eh? Ade eh? Tak perasan pula.."
Iman mengangkat fail dihadapannya. Mmg ade! Dia je berangan dari tadi. Dia buka dan baca.
"24 hours?"
"Yup bos..sanggup tutup periuk nasi sendiri sbb laki bos.."
"Nak wat cem ne Mar? Kalau salah seorng tak berhenti..maun runtuh syarikat ni.."
"Hahaha..betul jugak kan bos.."
"Nah..sye dah sign.."
"Bos dah nak lunch. Bos tak makan ke?"
"Hurm..tgk la mcm mne..nanti kalo sye nk tapau sye cakap.."
"Ok bos..sye keluar dulu.."
Iman bersandar. Jauh dia termenung tadi. Hari ni first day dia kerja lepas 2 minggu bercuti. Pagi tadi dia dan Affan terlewat. Masuk kerja pun lambat. Nak buat sarapan pun tak sempat. Tak tahu la dia Affan sarapan apa harini.
Tu tadi dia teringat kata-kata tok nek. Tapi..alahai susah jugak kalau dua-dua bekerja. Dia sendiri tak dpt adapt situasi mereka hari ni.
Dengan Affan nak bermanja tak kena tempat lgi. Sakit jiwa dia pagi tadi.
"Sayang..tie I mane?"
"Sayang..pakaikan tie.."
"Sayang stokin mana?"
"Sayang..nak kiss.."
Benda yang paling dia tak boleh lupa buat dia tersenyum pagi tadi bila mereka dah nak pergi kerja.
"Sayang..salam la dulu husband you ni..amik restu.."
"Kita dah lambat Affan!"
"Selagi tak salam makin lambat lah you pergi ofis.."
"Fine.." Tangan Affan disalam dan dikucupnya. Baru saja angkat kepala terasa Affan mengucup dahinya lembut. Terasa kepalanya yang berlapik shawl itu Affan usap lembut.
YOU ARE READING
IMANAFFAN💞 [COMPLETED]
Romance~COMPLETED~ Kerana desakan...lamaran itu diterima. Walaupun hati tidak mahu tapi dia rela. Iman Saffiya seboleh mungkin menafikan apa yang ada dihatinya. Tidak mahu disakiti lagi. Tidak! Cukup sekali dia dilukai. Iqbal Affan pula seboleh mungkin m...