Bab 5

23.1K 633 6
                                    


"Iman..."

"No la Affan!" Mata dijengilkan.

"Cepat la syg.."

"Eee asal ngada sangat you ni?" Iman mendengus. Affan senyum.

"Makan lah ngah..bukak mulut pun susah ke?"

Ilham menyampuk. Iman tunjuk penumbuk sibuk!

"Cepatla Iman.."

"Hisy.." perlahan mulutnya dibuka. Menerima suapan dari Affan. Muka merah tahan malu. Affan senyum.

"Sedap?"

"Hurm.." Iman masih mengunyah. Dilihatnya Affan makan dihadapannya. Kemudian,dia memandang ke meja sebelah dan depannya.

Along dan Ilham.

Masing-masing ambik meja sendiri utk keluarga sendiri. Pelanggan pun tak ramai kat Kenny's Rongers ni.

"Qiran..jangan lah nangis. Umi kan bawa baby tu..." Suara Along mula kedengaran di telinga Iman. Diperhatinya meja hadapannya itu. Anak saudaranya sedang mengamuk. Entah apalah yang dia nak. Selalu manja dengan Umi dia. Ni kakak iparnya tidak bole terlalu lasak dengan anaknya itu. Mengamuk lah dia.

Perlahan Iman bangun dan pergi ke meja Along.

"Qiran..why are you crying?" Anak saudaranya itu diambil. Dipujuknya lembut. Air mata dilap dengan tangan.

"Ba..baa..uhuk..uhuk.." Wajah kecil itu menyembam ke bahunya.

"Aku bwk anak kau pi meja aku eh.."

"Eh kau nak makan nanti.."

"Sokay la..macam tak biase lak ngan anak kau ni.."

"Ikut kau La.."

"Time kasih Iman.."

"Sama-sama.." Senyuman kakak iparnya dibalas. Dia duduk di tempatnya kembali.

"Haii baby boy..nangis kenapa?" Affan mula mencuit-cuti pipi tembam Qiran. Qiran hanya diam. Dipeluknya tubuh Iman. Iman mengusap kepala Qiran.

"Qiran nak manja-manja la dengan Mak Ngah dia..so Pak Ngah..jauh-jauh eh.." Ujar Iman menjwb soalan Affan. Affan muncung.

"Alorh...syg..tak sedap lah Mak Ngah Pak Ngah.."

"Abis tu nak panggil apa?"

"Papa..Mama...kan comel tu. Aiishh rasa macam dah ada anak pula.."

"Up to you.."

"Qiran..mama cantik kan?" Affan mula nak ajak Qiran berbual. Berbual apa? Bdk tu pun tak petah bercakap lagi.

"Mama mmg cantik kan Qiran ? Papa tak hensem kan bby boy?" Pipi Qiran Iman kucup bertalu-talu. Qiran mula ketawa. Affan tersenyum. Suka tgk Iman layan Qiran. Terserlah keibuannya.

"Iman..makan lah dulu..meh Qiran tu kat Affan.."

"Boleh ke?"

"Praktis..bile lagi kan? Nanti nak ade anak dah.." Affan sengih. Iman juling Mata ke atas. Dia bukan apa..Affan ni mane penah pegang budak. Anak saudara pun tak da.

IMANAFFAN💞 [COMPLETED]Where stories live. Discover now