"Berlalu lah sudah Ramadhan..
Sebulan berpuasa...
Tiba Syawal kita rayakan..
Dgn rasa gembira..
Anak...aduh!"Affan usap peha dia yg kena cubit. Dia pndng Iman di sebelah. Mereka sebenarnya baru pulang lepas hantar Umi dan Ayah ke airport. Nak umrah kan? Dapat lah Umi dan Ayah berpuasa di tanah suci. Hurm..bestnya!
"Ape ni syg?" Affan mula muncung.
"Puasa baru nak mula esok tau. Dia dah layan lagu raya." Iman jeling Affan. Dia geleng kepala. Affan sengih.
"Alah..Bukan selalu..kan baby kan?" Affan usap perut Iman.
"Bawa kereta tu hati2 la Bie..eee bahaya betul lah papa ni.."
"Okk...papa ikut perintah.." Terus dia fokus pd pemanduan.
"Kita nak pegi mana ni syg?"
"Pegi la mana2 pasaraya. Iman nak beli brg dapur. Esok nak masak sahur lagi. Buka lagi.."
"Okay.."
Sampai saja pasaraya besar mereka mula beriringan masuk. Tgn Iman digenggamnya. Iman hanya diam. Mmg mcm ni kalau keluar dgn Affan. Lagi2 time pregnant ni lagi dia tak nak lepas.
"Sayang..Bie teringin nak makan.."
"Jgn pelik2 eh..Iman tak larat nk masak.."
"Tak de la..nak ikan stim je.."
"Buka esok eh? Sahur tak larat nak masak mcm tu.."
"Tak kisah..asalkan syg Bie ni yg masak.." Pipi Iman dicubitnya lembut. Iman hanya senyum. Beg tangan dibahu di naikkan ke atas apabila jatuh.
"Bagi Bie beg tu..tak habis jatuh je dari tadi.."
"Tak pe..Iman boleh bawak.."
"Hurm..degil mama ni eh nak kene cium tgh alam ni ke?"
"Hesy! Bie ni.." Terus dihulur beg pd Affan. Affan terus sangkut kat bahu dia. Allah! Nampak lain doh.. HAHAHA.. muka dah hensem skali pakai beg. Ade la juga yg senyum2 tgk Affan. Tpi suami dia ni? Tayang muka tak malu die je la..nasib suami..
"Sayang jap eh..Bie amik troli.."
Tak sampai seminit Affan dtg dgn troli.
"Jom..syg jalan je. Amik je ape syg nak.."
"Tak payah ckp..mmg nak buat pun.." Iman tergelak kecil. Affan sengih. Mereka masuk ke tempat basah. Ikan ayam seafood segala la Affan borong. Iman pula naik pening. Sampai bergaduh dkt tempat timbang tu. Haa..jangan buat main dgn dua org ni.
"Bie..tak yah beli sotong..udang dah ade.."
"Alaa..teringin la.."
"Nanti beli la. Ni dah mcm stok sebulan dah ni.." Iman tunjuk troli yg penuh dgn barang. Bertingkat2..
"Alaa..Tak pe la..boleh eh?"
"Kite dua org je Affan.." Okay dah start tukar nama panggilan. Harap maklum.
"Ainul ade skali la nanti.."
"Ha?"
"Dia nak tinggal dgn kita smpai umi dgn ayah balik. Umi yg suruh..takut pape jadi kat Ainul. Bahaya.."
"Kenapa tak cakap awal2?"
"Lupe lah syg.."
"Hisy.."
"Boleh amik kan?"
"No!"
"Alaaa..yang..teringin ni.."
YOU ARE READING
IMANAFFAN💞 [COMPLETED]
Romance~COMPLETED~ Kerana desakan...lamaran itu diterima. Walaupun hati tidak mahu tapi dia rela. Iman Saffiya seboleh mungkin menafikan apa yang ada dihatinya. Tidak mahu disakiti lagi. Tidak! Cukup sekali dia dilukai. Iqbal Affan pula seboleh mungkin m...