Iman diam. Dia masih berada dalam kereta. Bila nak sampai pun tak tahu la. Rasa mcm dah satu jam dalam kereta.
"Hello bos.."
Diam
"Ye..ade dgn kami."
Diam
"Ye bos dia baik je dgn kami.."
Diam
"Kejap lagi sampai bos. Jammed teruk ni.."
Diam
"Orait bos.."
"Kau diam2 je kat belakang tu..kalau rasa nak anak kau hidup better dgr je ckp aku.." Suara lagi sorg manusia bertopeng itu.
Iman diam. Perutnya terus disentuh. Jgn sesekali kau sentuh anak aku! Jerit Iman dalam hati. Takut. Resah. Gelisah semua ada.
Tak lama lepas tu Iman dgr seperti kereta berhenti dan enjin dimatikan. Iman mula peluk tubuh. Seriau.
"Keluar.." Arahan tegas itu diterima serentak lengannya ditarik. Bila nak keluar hampir saja dia terpelecok namun ade org menyambutnya dari jatuh.
Iman tercium bauan tubuh itu. Iman sudah berkerut dahi.
Bau along..
"Err..sorry.." Iman minta maaf. Matanya masih tdk dibuka balutan tdi. Dia berjalan perlahan mengikut langkah org yg membawanya. Kemas tgnnya digenggam oleh org itu. Spt tdk mahu dia jatuh.
"Diri situ diam2..jgn bergerak kalau tak ank kau jdi anak aku.." Iman diam. Dia makin hairan. Ape ni? Siapa yg bercakap dgn dia ni? Pelik!
"Aku dah bawa kekasih kau dgn selamat.."
"Thank you.." Suara itu buat Iman terkedu. Sgt2 kenal! Hidung Iman mula bau lavender. Bau lilin lavender. Wangi! Dia suka!
Sdg khayal dgn bauan tersebut terasa pinggangnya dipeluk dri belakang. Iman tersentak. Terus dia tolak dan meronta. Tak suka!
"Shh.." Iman terus terhenti meronta. Dia rasa tgn itu mula menjalar ke perutnya. Anknya mula beri tindak balas. Iman makin keliru. Selalu..Affan aje yg mampu buat anak dia aktif lain macam. Takkan...
"Aktifnya baby malam ni.." Iman terkejut. Serentak itu balutan matanya dibuka. Perlahan dia membuka mata. Ade cahaya mula menerpa ke dlm matanya.
Pantas Iman berpaling. Dia lihat Affan senyum manis di hadapannya.
"Biee!!"
Terus tubuh Affan di dakap erat. Affan membalasnya mesra.
"Bie...sampai hati!" Ditamparnya dada Affan. Affan hanya senyum sebelum jemari Iman yg memukulnya itu dicapai dan dikucupnya lembut.
"Happy birthday sayang.." Iman tersentak. Pipinya Affan kucup lembut. Dia masih menatap Affan tdk berkelip.
"Birthday Iman?"
"Ye sayang.." Pipi Iman dielusnya lembut.
"Iman tak igt.."
"Tak pe..janji papa igt kan baby?" Perut Iman disentuh.
"Thank you!" Sekali lgi tubuh Affan didakapnya. Affan ketawa kecil. Isteri dia ni dah la comel. Main peluk2 pula. Rasa mcm peluk teddy bear! Geram!
"Most welcome my Queen.."
"Tpi jgn la buat smpai mcm ni sekali! Takut tahu tak!" Bahu affan dilepuknya. Affan ketawa.
"Jdi tak gimik bie? Suprise!"
YOU ARE READING
IMANAFFAN💞 [COMPLETED]
Romance~COMPLETED~ Kerana desakan...lamaran itu diterima. Walaupun hati tidak mahu tapi dia rela. Iman Saffiya seboleh mungkin menafikan apa yang ada dihatinya. Tidak mahu disakiti lagi. Tidak! Cukup sekali dia dilukai. Iqbal Affan pula seboleh mungkin m...