Bab 34

15.6K 429 4
                                    

Subuh-subuh lagi Iman dah bersemangat kejut Affan. Lepas subuh Apa lagi..mcm-mcm la aktiviti dia dah rancang.

"Affan lepas sarapan kita pergi strawberry farm jom.."

"Tgk la.."

"Affan ni kan..." Iman sudah muncung. Takkan dtg sini nak duduk dlm bilik aje?

"Ok laa..jgn la marah..Affan gurau je.."

"Ye la tu.." Iman jeling Affan. Affan sengih.

"Ok..mulai hari ni..Affan lantik Iman jdi pengurus utk travel kat sini ye? Bole?"

"Yes!!!" Iman tepuk tgn gembira. Sng kerja dia.

"Ok..Puan pengurus.. pagi ni nak pegi mane tadi?"

"Cik la!"

"Eh..eh..tak sedar lagi suami dpn mata ni?" Affan dah cekak pinggang. Iman jelir lidah. Ade aku kesah? Ahahaha

"Ohh..nak kena ni.." Affan mula buka langkah mengejar Iman. Iman sudah terjerit-jerit apabila Affan menghampirinya.

"Caught you!" Iman terus di dakap erat dari belakang. Iman hanya ketawa. Mengah berlari tdi masih tdk hilang. Walaupun lari keliling bilik je.

"I love you.." Ucap Affan di telinga Iman. Iman diam. Perlahan tubuh dia berpusing dan dibalas dakapan Affan tdi. Baru dia dengar detak jantung Affan yg sama sepertinya. Laju.

"Kamu..telah membuat ku..
Tersenyum dan memandangmu
Kau hadir menemani disampingku

Kamu yg mewarnakan
Cinta yg menghidupkan
Rasa bersama mi
Ku bahagia

Tiada yg mampu memisahkan
Kita berdua
Tiada yg mampu
Melenyapkan perasaan ini

Biar diuji takkan ku berhenti
Akan ku pertahankan
Hingga nafas yg terakhir"

Iman makin selesa dalam dakapan Affan. Suara Affan yg merdu buat dia rasa terbuai tambah lagi Affan menggoyang perlahan tubuh mereka ke kiri dan ke kanan.

"Benarlah engkau adalah pengakhirannya
Yg ditakdirkan bersama diriku
Jika masih ada yg tertinggal
Aku kan mengambil nya kembali
Kerna terasa ada"

Dengan lembut ubun-ubun Iman dikucupnya. Pelukan makin dieratkan. Terasa lengan Iman makin memeluk pinggangnya erat. Wajah Iman bersembam ke dadanya.

"I love you syg.."

"Hurm..."

"Affan akan tunggu Syg utk balas balik ayat tu.." Sekaligus dahi Iman dikucupnya lembut. Lama. Iman mula rasa sesuatu menyusup ke dalam hatinya. Sama spt dulu.

"Erm...rasa-rasanya bila kita nak pergi sarapan ek? Ke nak sarapan atas katil je?" Kata kata Affan itu buat Iman trus menolaknya jauh. Bahaya! Org nak jalan-jalan Bkn berkurung dlm bilik!

"Iman siap dulu.."

"Lambat kita sarapan atas katil ye syg..."

"Jgn harap!"

Iman terus berlari ke bilik air. Affan ketawa suka. Suka la dpt kenakan org kan?

IMANAFFAN💞 [COMPLETED]Where stories live. Discover now