Bab 75

19.2K 478 7
                                    

Iman tersenyum kepada pekerja2 bawahannya. Mereka menundukkan sedikit bdn mereka tanda hormat. Iman melangkah ke arah lif. Dia tersenyum melihat Ilham yg lengkap bersut.

"Hai Encik Ilham.." Sapa Iman. Senyuman manis diberi pd Ilham.

"Yow Puan Saffiya! Apa habaq? Habih pantang dah?"

Iman gelak dgr loghat Ilham. Kau igt kau ckp ngn Tok?

"Pungkoq hang! Laa ni baru nk tanya khabar bagai."

Ilham pula gelak. Lif terbuka dan mereka berdua masuk. Maklum la tu hanya lif utk VVIP saja.

"So..Mcm mne? Okay?" Soal Iman pd Ilham. Ilham senyum senget.

"Gugup siot! Tgk tgn aku..shaking tau dari tdi.." Ilham tunjuk jemarinya. Mmg mengigil dan pucat!

"Lek lah..bukan pergi bertempur pun.."

"Kau ckp senang la..kau dah biasa. Aku ni biasa2.."

"Tak payah nk poyo sgt la Ham. Aku sepak baru tahu.."

"Ngah..takut ni.."

"Nak takut ape? Kau nk bersunat lagi sekali ke?"

"Hisy! Kau jgn la bandingkan cem tu!"

"Dah tu?"

Lif terbuka dan smpai di tingkat yg mereka ingin tuju.

"Morning bos! Hai encik Ilham!" Sapa Marlyana. Lama tak jumpa PA dia sorg ni. Tpi mungkin akan jadi bekas PA? Hurm...

"Hai Mar..lain macam berseri muka..ade pape ke?"

"Hehe..actually bos..saya resign hari ni.." Marlyana sengih sambil garu kepala.

"What?!"

"Sorry bos tak inform awal2.."

"Why? You dpt tawaran kerja lain ke?"

"Yup.."

"PA juga?"

"Nope..Suri rumah sepenuh masa.."

"You nak kawin Mar?! Seriously?!" Teruja Iman dibuatnya. Bahu Mar di pggnya. Mar sengih dan angguk.

"Congratulation! Kawin juga PA saya ni.."

"Thanks Bos. Surat saya dah letak atas meja bos. Dan ni kad jemputan saya. Bawa la semua ye? Baby skali tau!"

"InsyaAllah.." Iman sambut huluran kad itu dari Marlyana.

"You lepas habis waktu kerja kan baru you keluar dgn barang skali.."

"Yup bos nape?"

"Come join me.." Terus Iman capai lengan Marlyana. Dia heret sama ke dalam bilik meeting. Ilham pula terkebil2 kena tinggal. Dah la kena tgk drama lepastu kena tinggal.

Yeah! Angah I love it very much sis!

Mata di julingkan ke atas.Terus dia ikut langkah Iman. Tpi sampai saja bilik meeting terus dia gugup. Kaki mcm kaku nak melangkah.

"Ham come in. Lambat dah ni.." Ujar Iman selamba. Babah juga dah terjenguk2 keluar. Ilham telan air liur. Dgn bismillah dia melangkah masuk ke dalam bilik meeting.

💞💝💞💝💞💝

"Dengan ini saya menyerahkan jawatan saya sbg CEO Fiyys Holding kepada adik saya iaitu Ilham Safiyy bin Arman Shah.."

Iman senyum keluar dari bilik meeting. Selesai sudah urusan dia utk hari ni. Terngiang2 kata2 dia tdi. Dia rasa seronok hari ni. Rasa bebas! No client! No proposal! No signature! Oh god! I'm blessed!

IMANAFFAN💞 [COMPLETED]Where stories live. Discover now