Dua malam stay hospital,Iman dibenarkan keluar. Bebas rasenye! Bila dah balik mula la teringin nak makan masakan Mummy. Apa lgi..ke rumah mummy la kita!
"Hari ni kita balik umh tok mummy dgn atok ye Baby?" Perut Iman Affan usap. Seolah2 berbual dgn anaknya. Itu la aktiviti dia. Sehari tak sentuh rasa tak lengkap hidup.
"Bie..bawa kereta tu cuba tgn dok diam.."
"Alaa..mama baby ni garang la.."
"Ni bukan pasal garang..ni pasal keselamatan.."
"Ye la..papa kalah ckp dgn mama baby.."
Iman tergelak.
"Wah lagu ni pun sdp sayang.."
Iman dah tepuk dahi bila Affan kuat kan radio.
Ting ting tang ting
Tara ting ting ke ting tang ting..Senyumnya manis penyejuk jiwa hamba
Semanis2 nya bak gula
Rupa nan elok penghibur ayah bonda
Indah Kurnia maha EsaAffan dah mula nyanyi ikut lagu. Iman diam dan senyum. Perutnya diusap sendiri.
Baby..dgr la ye papa nyanyi..
Bila dah leka dgr Affan karaoke dlm kereta smpai tak sedar dah smpai rumah mummy dia.
Sampai saja laman rumah Iman terkejut. Kereta Ilham dan Ikram ade juga..
"Semua ade la sayang.."
"Tu la..tak tahu pula.."
"Jom masuk.." mereka berpegangan tgn masuk ke dlm rumah. Bila bgi salam tak de yang menyahut. Mereka melangkah masuk. Smpai ruang tamu mereka dgr ade org bertekak. Iman mula tarik tgn Affan ke kolam renang. Dia dgr kat situ.
"Jgn jdi bodoh lah Ilham! Kau pikir ape ni?!"
"Ape ?! Kau pikir selama ni aku buat utk ape?!"
"Wehh! Think wisely lah! Kau igt angah tu siapa? Musuh Kau?!"
Iman tersentak. Bila nama dia disebut. Dia mcm dpt hidu ape masalah yg berlaku tika ini.
"Along cuba kau pikir..buat ape aku rancang bende2 bodoh ni kalau bkn sbb jawatan tu?! Mcm2 aku dah buat along!"
"Hey menyesal la aku igt idea bodoh kau dulu! Pil perangsang konon! Kau pikir kau letak bende tu Kau boleh dpt ke jawatan tu?"
"Babah yg kata kalau die pregnant means jawatan tu aku punya so what?!"
"Lagipun..bukan tu je aku buat.." Ilham senyum sinis. Dia berpeluk tubuh. Riak wajah bongkak mula terukir.
"Ape lagi kau buat ha?! Jgn buat gila Ilham!" Ikram mula menjerkah Ilham. Ilham masih sinis.
"Well..aku igt Bila dah pregnant sng keje aku..tpi dia gugur pula. So aku terpaksa jalan kan misi lain. Katrina tak guna tu pun bodoh! Aku suruh buat bende lain..lain yg dia buat!"
"Ape bende kau buat ni Ilham?!" Kolar baju Ilham mula dicengkam.
"Lek la..adk perempuan kau tak mati la.." Tgn alongnya ditepis kasar.
"Well..aku minta dia goda Affan. Bagi dorg gaduh. Penat aku hantar gambar. Minta dorg lepak tempat yg Iman akan pergi. Tapi satu pun tak jalan! Bengap! Aku syak dia tu spesis Liyana bgg tu jugak! Dia pndng Iman!"
"What?!!!" Ikram sudah kuat menjerkah. Ilham hanya tunjuk wajah beku. Dia angkat bahu.
"Tak sangka..korg mcm ni.."
YOU ARE READING
IMANAFFAN💞 [COMPLETED]
Romance~COMPLETED~ Kerana desakan...lamaran itu diterima. Walaupun hati tidak mahu tapi dia rela. Iman Saffiya seboleh mungkin menafikan apa yang ada dihatinya. Tidak mahu disakiti lagi. Tidak! Cukup sekali dia dilukai. Iqbal Affan pula seboleh mungkin m...