Bab 60

13.8K 419 27
                                    

Iman buka mata perlahan. Dia lihat sekeliling. Bilik siapa ni? Kemas dan teratur. Dia thu ni bukan bilik rumah Affan. Iman mula bangkit dri baring. Dia duduk. Kepalanya yg pusing dipicit perlahan.

Kemudian dia terdiam sendiri. Teringat apa yg berlaku malam tdi. Sambut birthday..

Masa balik ade kereta hitam..

Kereta Affan ditembak..

Byk kali..

Affan keluar..dia nampak Affan berlawan..

Ade org buka pintu..tarik dia keluar..

Sebelum sempat dia di bawa masuk ke dlm kereta dia nampak lelaki yg menarik nya tdi menembak ke arah kereta Affan. Bahagian tangki minyak.

Kereta Affan meletup

Dia dgr Affan menjerit dan dia lihat Affan jatuh!

Dan hidung dan mulut nya ditekup.

Pndngn nya trus kelam..

Iman bangkit dan bergerak melihat sekeliling bilik itu. Iman mula melangkah ke arah tingkap yg berjeriji besi itu. Hutan! Rumah ni dalam hutan!

Iman mula rasa seram sejuk. Ape ni? Dia dkt mana? Siapa yg culik dia? Dia tak paham!

Perutnya disentuh. Anaknya tdk bergerak. Iman mula rasa takut. Jgn lah berlaku apa2 pd anaknya.

Kepala Iman masih berfikir. Siapa yg dengki dgn dia? Setahu dia musuh2 syarikat pun dia tak pernah smpai bawa gaduh teruk. Cite kat syarikat Abis kat syarikat. Tak bawa balik pun.

Tpi..

Dia bergaduh dgn Ilham.

Takkan Ilham?

Tpi tak mustahil! Sbb Ilham mmg tgh bengang dgn dia..

Kedengaran tombol pintu spt dibuka dgn kunci. Iman menoleh. Pintu itu terbuka dan mempamerkan insan yg sdg tersenyum manis ke arahnya. Mata Iman membulat.

"Hai..lena tidur?"

"Kau?!"

Senyuman manis itu sungguh buat jantung dia rasa nak gugur!

💞💝💞💝💞💝💞

Affan bangkit perlahan. Bdn dia mmg rasa sakit2 dan sengal2. Bisa menjalar ke seluruh tubuh. Tpi..dia tak kisah. Dia kena kuat. Dia kena cari Iman!

"Ehh..Affan nak pergi mana?"

"Umi..please ckp dgn doktor Affan nak discharge.."

"Affan belum pulih lgi syg.."

"Nak tunggu smpai bila umi? Nyawa isteri Affan dlm bahaya!"

"Tunggu la sehari dua lagi.."

"No..umi please..Affan nak selamatkan ank dan isteri Affan.."

Umi spt terdiam. Lama dia menatap wajah Affan. Dia mengeluh perlahan.

"Umi cuba minta perlepasan doktor.."

"Thanks umi.." Tubuh Uminya di dakap.

"Cari Iman sampai jumpa ye?"

IMANAFFAN💞 [COMPLETED]Where stories live. Discover now