"Assalamualaikum bos!" Ucap Marlyana dgn nada gembira. Tgnnya juga terdpt beg kertas.
"Waalaikumusalam.. Eh awal nya awak dtg Mar.. Tak pergi kerja ke?" Soal Iman terkejut.
"Tak de la bos. Harini sye masok lambat sikit. Boleh kan bos?" Ujar Mar dgn sengihan.
"Ye la..nasib lawat saya Kalau tak sye potong gaji..."
"Hehehe..bos bukan sepatutnya ptg semlm dah balik ke? Kenapa bos kena tahan wad pula? Ade infection ke?" Soal Mar hairan.
"HAHAHAHAHA.." Itu je yg mampu Iman buat. Hanya gelak dan tayang sengih kambing dia.
Kau ingat Kalau aku tak rasuah doktor tu aku dapat masuk sini? Penat aku main mata dgn doktor tu. Baru dia bagi aku masuk wad. HAHAHA..
Mmg sepatutnya dia dah balik semalam. Tpi disbbkan malas nak tgk muka Affan jadi dia amik inisiatif lain. Dia amik jalan utk dok hospital je sehari dua ni.
Lagipun..dia nak hindarkan diri dia dari buat perkara yg tak sepatutnya. Dia tak nak kejadian dulu berulang lagi. Dia cuba tahan rasa hati yg menghasut dia buat sesuatu yg tdk senonoh. Dia tak nak buat perkara bodoh lagi. Cukup la sekali. Itu sudah memeritkan.
Lagipun..kesah ape aku? Aku bayar okeh! Ahahaha nampak mcm tak matang kan? Tpi ade aku kesah? Aku sakit ape? Kaki aku ni mne boleh jalan. Darah kat kaki tu spe nak cuci?
Ehek.. sje bagi alasan😝
"Bos..sye ade bawakkan bekal makanan utk bos. Bos makanlah. Sye tahu tekak bos bukan kena sgt dgn masakan hospital ni.." Ujar Mar prihatin. Iman senyum. Tahu saja Mar ttg dia.
"Hehe..Thanks Mar.."
"Most welcome bos..."
Iman tersenyum lihat Marlyana yg lincah mengeluarkan bekal yg dia bawa.
"So..bos discharge bile?"
"Tgk la sehari dua lagi.." jawab Iman selamba. Mar ternganga.
"Seriously bos? Bos sanggup nak duduk hospital lame-lame?"
"Biar lah..bukan selalu dpt menginap dkt hospital ni. Lagipun..doktor dkt sini..hensem-hensem.." Part doktor hensem tu Bkn main lagi Iman berbisik. Marlyana sudah tergelak. Ade-ade aje bosnya ini.
"Ni..ade org call awk tak Mar?"
"Tak de..eh jap-jap. Tadi ade org call tpi sye tak sempat nak angkat. Pastu sye lupa nak call balik.. hehe.." Tgnnya mula mencari handphone dalam Beg tangannya.
"Siapa?" Soal Iman sambil menyuap makanan ke dlm mulut.
"Err..dato' bos."
"Hurm.."
"Nak sye call balik ke bos?"
"Tak payah. Biar sampai dia call balik."
"Okay bos.."
"Sedap awak masak Mar.."
"Tq bos." Malu-malu Mar jawab.
"Boleh kawin dah ni.."
"Hesy bos ni..ade ke situ pula.."
"Ade org nak awak Mar.."
"Siapa?" Bulat mata Mar pndng Iman. Iman tergelak kecil.
"Adelaaa..." Iman sengih mengejek. Mmg ade yg nak Marlyana. Tpi terpaksa dirahsiakan. Atas kehendak org itu juga.
"Bos ni..." Marlyana mula muncung.
Iman ketawa bahagia..seronok dpt kenakan Marlyana.
💝💞💝💞💝💞💝💞
YOU ARE READING
IMANAFFAN💞 [COMPLETED]
Romance~COMPLETED~ Kerana desakan...lamaran itu diterima. Walaupun hati tidak mahu tapi dia rela. Iman Saffiya seboleh mungkin menafikan apa yang ada dihatinya. Tidak mahu disakiti lagi. Tidak! Cukup sekali dia dilukai. Iqbal Affan pula seboleh mungkin m...