Bab 20

18.8K 535 18
                                    

"Hello..my ladyyyy..."

Iman panggung kepala. Dia ternganga.

"Rayyan!" Pantas dia bangun.

"Buat ape kat sini?" Wajahnya terkejut campur teruja.

"Alaa..nk jumpe baby I pun tak boleh ke?"

Rayyan mula menapak ke kerusi hadapan meja kerja Iman. Dia memerhati sekeliling pejabat Iman.

"Tak de lah..kalau you cakap nak datang I boleh settle kan kerja I cepat-cepat.." Ujar Iman dia kembali duduk. Wajah Rayyan ditatap.

"Whatever Iman..now kemas kerja you.. I nak dating dengan you harini.." Rayyan sengih nakal. Iman tergelak.

"Poyo la.."

"Cepat la baby..nanti I dah tak de masa dengan you..tak sempat nak jumpa you..you marah I pula.."

"Ye la..you pun fly sane fly sini..mana lah sempat kita nak jumpa.." Iman pantas mengemas meja kerjanya.

"Hurm..nice picture.." Ucap Rayyan dengan tangannya memegang frame gambar perkahwinan Iman.

"Haip..letak balik..siapa suruh usik?" Iman mengambil gambar tersebut dan diletakkan sebelah komputernya.

"Ye la..orang dah bersuami.."

"Whatever Rayyan..cepat la kata nak dating la apa la.."

"Fine! Cepat.."

Mereka mula beriringan keluar dari pejabat Iman. Senda tawa mereka menghiasi perjalanan.

              💞💝💞💝💞💝💞💝💞💝💞

"So..how's your life after being Affan wife?"

Rayyan memandang wajah Iman. Tunak.

"So far so good.." Jawab Iman malas.

"Hey lady..I'm asking you.."

"I dah jawabkan?"

"Hello..ingat I baru sehari ke kenal you?"

"I'm fine with my life after all.."

"So..cinta berputik kembali?"

"I don't know Ray..Dia layan I baik..mesra.. masih sama macam dulu.." Iman mula tersenyum tanpa dia sedar. Terkenang satu persatu memori dia bersama Affan. Telatah manja Affan di kampung beberapa hari lepas menjadi singgahan.

"Sayang..please la..I tak nak la.."

"Just eat Affan.."

"Iman you know me right..Affan mmg allergic dengan durian..busuk!"

"Try la rasa..sedap..erm.." Iman pejam mata menikmati durian. Affan sudah mula beredar. Lagi lama kat situ muntah pula karang.

"Sayang.."

"I pening la.." Affan sudah picit kepala. Dia terus merebahkan kepalanya ke riba Iman. Terkejut Iman dibuatnya. Tapi dia masih mengawal reaksinya.

"Kenapa?"

"You la syg..I kan tak boleh dengan bau durian ni..tgk i dah pening kepala.." Affan mula merengek. Jemari Iman diletakkan di dahinya. Iman pantas memicit kepala Affan. Dia geleng kepala. Manjanya ank Datin Saliena ni.

IMANAFFAN💞 [COMPLETED]Where stories live. Discover now