Bab 69

14.6K 459 8
                                    

"Bie..bgn sahur.." Iman kejut Affan yg sdg terbongkang dpn TV. Iman geleng kepala. Main game smpai tak tidur kat bilik. Dia sedar pun sbb rasa kosong kat sebelah dia. Selalu ade je org menghimpit.

"Bie.."

"5 minutes..Bie baru tidur ni.." Affan gumam perlahan. Mata masih terpejam. Ngantuk.

"Lain kali jgn la main smpai pagi. Ini dri ptg smpai 3 pagi main buat ape..Kan ngantuk.." Iman dah mula nak membebel.

"Sayang pegi la dapur dulu. Kejap lgi Bie sampai.."

"Ye la.." Iman bgn perlahan dan melangkah ke dapur. Dia sediakan makanan. Air juga siap dihidang. Baru je nak naik atas Ainul dah turun.

"Sorry kak..Ainul tak sedar.."

"Eh..tak pe. Ainul makan lah dulu. Akk nk panggil Abg kejap.."

"Abg kat atas ke? Biar Ainul naik.."

"Tak de lah dkt ruang tamu sana.."

"Aik? Main game smpai pagi ke?" Ainul sudah berkerut dahi. Iman angkat bahu.

"Entah.." malas nk komen byk2

"Tak pe Akk pegi dapur dulu. Biar Ainul panggil. Sian Akk bwk perut.." Iman hanya senyum dgr Ainul bercakap.

"Terima kasih.."

"Sama2..Akk dok dapur dulu Ye.."

Ainul mula bergerak ke ruang tamu. Iman ke dapur kembali. Dia melabuhkan punggung ke kerusi yg biasa dia duduki.

"Sana la Ainulll!!!" Terkejut Iman dgr Affan menjerit.

"Jangan lah! Bak sini!" Iman dah picit dahi dgr dorg gaduh. Aduhai..tlglah jgn gaduh pagi2 buta ni.

"Bagi lah!!" Suara Affan masih kedengaran. Iman bgn dan bergerak ke ruang tamu. Dia lihat Ainul menyorokkan joystick yg Affan guna tadi. Affan berwajah masam sambil berusaha mencapai joystick di tgn Ainul.

"Kenapa ni?" Iman tanya perlahan. Tak larat nk kuat2. Takut nanti terberanak terus layan dua beradik ni.

"Yang..tgk lah Ainul ni..dia amik joystick Bie!"

Affan mula bergerak ke arah Iman. Tubuh itu dipeluknya. Iman pndng Ainul pelik. Ainul angkat bahu dan campak joystick Affan ke sofa sebelum dia bergerak ke dapur. Meninggalkan pasangan itu di ruang tamu.

"Dah Jom makan.." Iman tolak tubuh Affan perlahan. Dia usap pipi itu lembut. Mata Affan nampak sembap. Sepet sudah. Padah tak cukup tidur.

"Ngantuk.." Affan merengek.

"Lain kali main lagi sampai subuh."

"Alah..sayang.."

"Tlg lah Affan. Main boleh Iman benarkan Tpi Jgn smpai lupe semua benda. Jgn smpai lupa keluarga sendiri. Iman tidur kat atas Affan kat bwh main game. Dgn Ainul Affan sanggup bergaduh Sbb joystick. Makan cpt2 Sbb nak main game..ape ni? Iman tak suka tahu tak? Baru sehari tau..Kalau lama2 Jgn tanya kenapa raya Affan sendiri aje.." Iman tolak tubuh Affan dan terus melangkah ke dapur. Affan termangu sendiri. Menghadam semua kata2 Iman.

Kemudian dia mengeluh. Dia melangkah lemah ke dapur. Dia lihat Iman sendukkan nasi ke atas pinggannya. Affan duduk dan lihat wajah Iman. Tdk beriak. Iman makan dgn muka kosong. Ainul pndng Iman dan Affan silih berganti.

"Makan lah Bang..ape tenung muka kak Iman boleh kenyang ke?" Ujar Ainul sambil menyuap nasi ke mulut. Affan tersentak dan menjeling Ainul.

"Ainul..ptg ni ade pegi mana2 ke?"

"Tak de kak..cuti Kan? Kenapa?"

"Teman Akk keluar Eh?"

Ainul pndng Affan. Kemudian dia pndng Iman.

IMANAFFAN💞 [COMPLETED]Where stories live. Discover now