"You nak bawa I pergi mana ni?" Soal Iman tidak puas hati. Dari tdi tanya tak jawab-jawab.
"Sabar lah syg..I nak bawa you pergi syurga kita la ni.."
"Syurga? You nak bawa I pergi mati ke?"
"Hesy syg ni..ade ke situ pula.."
"Dah tu?"
"Alah..sekejap lagi syg tgk ye?" Jemari Iman dicapai dan dikucup. Senyuman nya tdk lekang dibibir.
Iman diam. Malas nak tanya dah. Sejak hari dia dengan Affan bergaduh 2 hari lepas tak tahu lah macam mana mereka boleh berbaik.
Yang dia ingat pagi tu dia bangun Affan ade kat sebelah dia atas katil. Dah la atas katil berpelukan lagi! Yang paling tak boleh blah! Tangan dia dalam baju Affan! Omaigoddd apa la yang tangan ni gatal sangat pi raba dada org ntah!
Lepas tu Affan layan dia seperti biase. Jadi dia pun buat lah macam tak de ape berlaku. Sampailah hari ni.
"So..syg dah sampai.."
Iman menoleh ke tingkap.
"Kondo?"
"Yup"
"You punya?"
"Tak la..bini nombor 2 punye.."
"Affan!" Pantas tgnnya mencubit lengan Affan.
"Aduh sakit lah syg.." muncung dibibir mula memanjang. Boleh tahan pedih penangan Puan Iman ni.
"Pdn muke!"
"Eee..merajuk lah mcm ni!" Affan mula keluar dan menonong berjalan meninggalkan Iman. Iman pula kelam kabut mengejar Affan.
"Eh Affan! Tunggu la I kejap!" Laung Iman. Kakinya masih berjalan laju. Tapi mcm lebih nak kene tinggal je ni. Pantas dia berlari mengejar jejak Affan.
Eh mamat ni dah la parking jauh pastu tinggalkan aku. Ingat aku tahu ke rumah dia mane satu?
"Affan sabar la kejap!" Affan masih menonong.
"Ayyy!!"
Iman terduduk. Di lihat nya kasut tumit tingginya yang sudah patah tumitnya.
"Shit you!" Kasut itu disumpah seranahnya. Baru sahaja dia ingin bangkit dia terduduk kembali. Seperti terkena renjatan elektrik kakinya memijak lantai.
"Auch!"
Iman memandang sekeliling. Air liur ditelan. Sunyi. Lengang.
"Mana dia ni? Takkan dah naik?" Kakinya diurut-urut Perlahan. Dia kembali bangun dan terencut-encut berjalan ke arah lif.
"Tingkat berapa pula? Eh hai mamat ni mmg tau..mmg nak tunggu aku naik hantu gamaknya..."
Iman sudah mula membebel. Kasut ditgnnya diletak ke bwh. Telefon di keluar kan dari beg tangannya.
Nombor Affan 😻 didail.
Panggilan tdk berjwb.
Ni boleh mendtgkan kemarahan!
Dia nak wat gile dgn aku? Meh aku buat giler dgn dia!
Iman mula panas hati. Hormon tak stabil. HAHAHAHAHAHA
Baru saja dia ingin berpaling tubuhnya sudah dicempung. Terkejut dia dibuatnya. Pantas leher Affan didakap.
"You ni buat terkejut je lah!" Bahu Affan ditamparnya.
"Lambat sgt!"
"Ee you tu yg jalan laju! I tahu la kaki you tu panjang!"
"Aih tak syg mulut nampak.."
YOU ARE READING
IMANAFFAN💞 [COMPLETED]
Romance~COMPLETED~ Kerana desakan...lamaran itu diterima. Walaupun hati tidak mahu tapi dia rela. Iman Saffiya seboleh mungkin menafikan apa yang ada dihatinya. Tidak mahu disakiti lagi. Tidak! Cukup sekali dia dilukai. Iqbal Affan pula seboleh mungkin m...