Bab 73

17.6K 514 11
                                    

"Sayang..buat ape tu?" Soal Affan dgn wajah tanda tanya. Mne tak tanda tanya nya dia dgr Iman mengerang2 dri tdi.

"Ketip kuku.." Iman sengih. Dia tunjuk ketip kuku pd Affan.

"Kenapa mcm sakit je? Potong jari skali ke?" Ujar Affan melawak.

"Mana ade la..ni potong kuku kaki.."

"Laa..nape tak cakap? Meh sini Bie tolong.."

Ketip kuku di tgn Iman diambil dan dia duduk di bawah. Kaki Iman dicapai dan dia terus tekun menghadap kaki Iman.

Iman mula bosan. Rambut Affan dimain2nya.

"Rambut Bie dah pjg..nape tak potong?"

"Nanti la..malas nak potong.."

"Malas aje dia ni.." Getah rambut yg mengikat rambutnya mula di tarik. Getah itu diikat pd rambut Affan. Iman gelak. Yeahhh..that toncet come back!

"Yang..cuba tgn tu dok diam. Ade tgn tu kena gigit kejap lagi.." Iman sengih dgr amaran Affan itu. Affan masih tekun membuat kerjanya. Mata tak beralih.

"Bosan la.."

"Kalau bosan..berzikir. Kan elok utk syg dgn baby.." Terus diam Iman dibuatnya. Sentap kejap. #deep

Toncet tdi dibiarkan. Comel tau tak! Affan yg tak berbaju dan pakai seluar pendek aje tu nampak Mcm baby boy! Mcm budak nakal!

"Okay..done!" Affan bangkit terus duduk di sebelah Iman.

"Tgn syg kuku dah potong?" Jemari Iman terus dicapai dan dilihat.

"Dah..kaki je tdi.." Affan angguk. Affan pndng Iman dgn senyuman manis. Pipi Iman dikucupnya sekilas.

"Love you sayang.." Iman senyum mendgr ucapan itu. Setiap hari mesti Affan menyebutnya. Tak pernah miss!

"Iman syg Bie jugak.." Pipi Affan diusapnya dan mata mereka menatap sesama sendiri. Mengalirkan rasa kasih yg tak terperi.

"Sayang..bila sayang nk berhenti kerja?" Soal Affan sambil bermain dgn Jemari Iman. Iman mengeluh.

"Tak tahu lah Bie..Iman still pegang jawatan tu. Tpi Ilham yg byk handle company tu."

"Bgi je la Ilham jawatan tu.."

"Iman dgn babah mmg dah setuju nk beri jawatan tu dkt Ilham..tpi dia yg tak nak. Dia kata tak sedia lagi."

"Pula dah?"

"Dia kata dia nak belajar semua pasal company dulu. Dia nk amik tahu semua pasal company. Kalau dia dah ready dia ckp dgn kiteorg.." Affan angguk. Mcm2 lah kau Ham. Ritu org tak bagi kau nak. Ni org nak bagi kau pula tak nak.

"Baby Okay?" Perut Iman diusapnya. Sengaja ubah topik.Iman senyum. Perkara ini juga Affan tak pernah lupa utk lakukan. Tanya keadaan baby. Usap perut dia. Cakap dgn baby. Tak pernah miss walaupun dia busy.

"Okay..cuma dia terlebih aktif kalau papa ade kat sebelah.."

"Iye?" Affan tayang wajah teruja. Iman angguk. Mmg setiap kali Affan dkt dgn dia anak dia aktif lain Mcm. Kenapa dia tak tahulah..

Baju Iman Affan singkap ke ats mempamerkan perut Iman yg membulat itu. Perut itu diusap dan tendangan si kecil itu dia rasa. Bentuk kaki si kecil itu juga terbentuk di perut Iman.

"Papa tahu baby tak sabar nk jumpa papa..papa pun sama.." Dikucupnya perut Iman lembut. Iman senyum sambil pipi Affan diusapnya lembut. Affan menarik getah rambut Iman dan diikatnya rambut Iman kemas.

IMANAFFAN💞 [COMPLETED]Where stories live. Discover now