Bab 2

27.7K 722 32
                                    

Iman membuka matanya perlahan. Jam di telefon diperhati. 5:50 pagi. Baru saja ingin bergerak dia terasa ada sesuatu di pinggangnya. Disentuhnya perlahan.

"Ermm..."

Iman tersentak. Terasa pelukan makin dieratkan. Perlahan dia menoleh ke belakang. Dilihatnya Affan sedang tidur pulas. Perlahan lengan itu dialihkan.

"Iman? Nak pergi mane?" Tersentak Iman apabila suara serak itu menyapa telinganya.

Lupa pula dia yang Affan ni memang senang terjaga. Lagi-lagi bila ade orang sentuh.

"Subuh la.."

"Ooo.." Dia baring kembali. Besar kecik je Iman tengok dia. Dah baring tu tangan tak reti alih?

"Hello..tangan tu alihkan boleh?"
Iman masih cuba merungkaikan pelukan itu. Namun terasa semakin dekat pula dengan Affan.

"Affan..please lah. Dah subuh.."

Rayunya perlahan. Tak selesa bercakap tak pandang orang ni.

"Morning kiss dulu.."

Rambut Iman dikucupnya. Wangi.

"Eee.. jangan nak ngada-ngada lah.." Lengan itu ditepuknya.

"Tak nak sudah.." Pelukan pada pinggang ramping itu diperketatkan lagi.

"Hesy..Affan..you jangan menyesal..." Ugutnya perlahan.

"Iman nak buat ap...auchhh! Sayang..!" Terus pelukan itu terungkai. Berkerut dahinya menahan sakit. Lengannya digosok bgi menghilangkan sakit.

"Padan muka! Werk!" Pantas kakinya melangkah ke arah bilik air. Sempat lagi jelir lidah pada Affan.

Affan geleng kepala. Boleh tahan sakit Iman cubit. Macam nak terhiris lengan dia. Lengannya dilihatnya lama. Merah. Jangan bengkak sudah.

15 minit kemudian, Iman keluar dari bilik air. Affan dilihat masih berbaring di atas katil. Perlahan dia menapak mendekati Affan.

"You..bangunlah.." Bahu Affan dicuit-cuit dengan jari. Berlapik tuala. Ye lah,Affan tidur tak pakai baju. Kang batal air sembahyang dia.

"Ermm.."

"Affan bangun la.." Ditolak-tolak bahu itu. Bangunlah weh kang pintu tu mula memekak. Desis Iman dalam hati.

"Affan you ni..." Katanya terhenti apabila pintu itu sudah mula bising dengan ketukan dan suara yang memang dia kenal siapa.

"Angah...weh bangun lah..subuh weh!!"

"Ilham ni memang nak kena tau.."

"Angah bangun lah..sudah-sudah lah mengulit woi..!!!" Iman mendengus. Affan sudah mula bangun dan terpisat-pisat menggosok mata.

"Siapa tu Iman?"

"Huh! Adk ipar you la siapa lagi yang suka mengacau orang?" Perlahan dia bergerak ke arah pintu. Selagi tak buka selagi tu dia ketuk macam nak roboh.

Affan ketawa mendengar rungutan Iman. Ilham memang suka mengacau Iman. Menyakat nombor satu.

"Kau nak ape setan?" Kuat Iman menjerkah adiknya yang sedang tersengih gatal didepannya.

"Tak ade pape saja ketuk pintu. Nak kejutkn korang. Takut terlajak subuh..." Muka tak bersalah dia tayang depan Iman. Iman merengus. Dijelingnya Ilham tajam. Sengaja cari pasal dengan dia!

"Dah..dah bangun so boleh berambus.." Halau Iman. Menyampah dia tengok muka gatal adik bongsu dia ni.

"Ye ke? Abang Affan dah bangun ke tu?" Kepalanya terjengah-jengah ke dalam bilik Iman.

IMANAFFAN💞 [COMPLETED]Where stories live. Discover now