"Sayang..." Suara Affan merengek di talian buat Iman tergelak."Ye nak ape?"
"Haa..nak balik..." Iman tergelak lagi. Alahai manjanya suami dia sorg ni.
"Affan kan kerja..tak kan nak balik?"
"Rindu isteri Affan.." Iman tersenyum
Rindu awk jugak!
"Hurm..siapkanlah kerja cepat-cepat.."
"Tak dapat...sbb tak fokus bila Iman tak de.." Iman tergelak. Ade aje akal dia.
Baru seminggu balik dari Cameron Affan dah kena pergi outstation. Masa baru tahu kena pegi outstation balik umh Affan muka masam aje. Lepas tu nak berkepit dgn dia aje. Katanya tak nak Rindu sgt kat sana nanti.
"Affan..Iman nak masak la..pegi la depan.."
"Tak nak..nanti rindu..Affan nk qada' betul-betul ni..tak de la Rindu sgt.." Tubuh Iman makin dipeluknya erat. Bahu Iman dijadikan tempat letak dagu. Iman hanya mampu geleng kepala.
"5 hari je kan? Sekejap je.."
"Mmg la 5 hari tu sekejap utk syg..tpi utk Affan tak..mcm 5 tahun.."
"Alahaii..baby boy ni...mcm-mcm hal la.." Affan terus sembam Wajahnya ke celah leher Iman. Mesti dia rindu Iman. Bau Iman. Tubuh Iman. Semua la..
Pastu bile nak tidur pula..
"Affan..Iman nak bace buku kejap la.." Ditolaknya Affan yg mula menempel di tubuhnya.
"Bace la..Affan nak peluk aje.." Kepalanya sudah rebah ke riba Iman. Dilihatnya Iman dari bawah.
"Tidur la..Iman tak lari mane la.."
"Mmg Iman tak lari..tpi Affan nak juga peluk. Nanti 5 hari tak dpt peluk Iman.." Tubuh Iman terus dipeluknya erat. Wajahnya disembam ke perut Iman. Iman hanya geleng kepala. Kepala Affan dia usap lembut.
"Tidur lah..Iman ade je.."
"Iman? Are you there?"
Iman tersentak. Terkhayal pula. Dia tersenyum sendiri bila kenang kerenah Affan.
"Sabar la..Bkn jauh pun KL dgn JB.."
"Mmg la tak jauh...tapi hati ni terasa jauh sgt..."
"Ade-ade la dia ni.."
"Mmg la ade..Ade rase Cinta.."
"Hahaha..Sempat pula dia nk pickup line kita..." Iman tergelak.
"Iman..Affan betul-betul rasa nak balik sekarang..." Rengekannya makin menjadi. Iman sudah geleng kepala.
"Affan dah 3 hari Affan kat sana..2 lagi balik la.."
"3 hari tak de bantal peluk..tak puas tido.."
"Alololo..kesyiannya..."
"Syg...miss you.."
"Tahu..dah..pi la tido. Esok nk bangun awal kan?"
"Hurm..tak dpt tidur..Iman tak de.."
"Alahai..mcm budak-budak la dia ni..."
"Tak kesah laa..budak ke baby ke..Rindu Iman sgt-sgt.."
YOU ARE READING
IMANAFFAN💞 [COMPLETED]
Romance~COMPLETED~ Kerana desakan...lamaran itu diterima. Walaupun hati tidak mahu tapi dia rela. Iman Saffiya seboleh mungkin menafikan apa yang ada dihatinya. Tidak mahu disakiti lagi. Tidak! Cukup sekali dia dilukai. Iqbal Affan pula seboleh mungkin m...