Iman tersedar dari lena. Dia lihat sekeliling. Dia harap sgt yg dia bermimpi! Tolonglah! Ini semua mimpi!
Iman bangun dan keluar dri bilik piano. Dia melangkah perlahan ke bilik tidurnya. Tolonglah...Affan ade dlm bilik itu..
Dia masuk dan tiada! Kosong!
Kau tak mimpi Iman! It's real life!
Iman terduduk di atas katil. Dia rasa otk nya lambat memproses segala apa yg berlaku. Kepalanya mula berdenyut. Rasa sakit mencengkam seluruh kepala. Bdnnya juga rasa lemah. Tdk bermaya.
Perlahan tubuhnya di rebahkan ke atas katil. Sungguh dia rasa tak larat nk bangun. Nak berpikir..nak berjalan apatah lagi..
Perlahan matanya mula terpejam. Dia betul2 ingin semua ini mimpi..
Dia mahu kan Affan tika ini..
I want my husband back..
💞💝💞💝💞💝💞
I found the love..
For me..Iman buka mata perlahan. Nada dering handphone itu mengganggu lenanya. Dia bangkit perlahan. Mencapai telefon di sisi katil.
"Hello.."
"Hello bos..bos tak masuk kerja ye harini?"
"Dah pukul berapa Mar?"
"11 pagi bos.."
"Saya EL harini..sye tak larat nak masuk harini.."
"Bos tak sihat ye?"
"Cem tu la Mar.."
"Okay bos..take care.."
"Ok Mar..thanks.."
Talian dimatikan. Iman mula bangkit dari baring. Kepalanya masih berpusing.
Iman..
Iman terus buka mata. Dia lihat sekeliling. Dia dgr suara Affan memanggilnya.
"Affan?" Iman terus melangkah ke luar bilik. Rumah yg terasa suram itu dijelajahi.
"Affan? Affan ke tu?" Dia mula bergerak ke ruang tamu. Iman terdiam. Dia mula sebak. Dia mula rindukan Affan.
I miss you husband..
Dia mula rasa apa yg dia rasa dahulu. Dulu dia begini. Dia selalu dgr Affan panggil die. Dia hampir dilanggar kereta kerana mengejar suara yg bermain di telinga nya.
Sayang...
Iman terus tutup telinga. Dia mula dgr suara Affan lagi. Air mata yg tdi nya sudah kering mula membasahi pipinya kembali.
"Affan.." Tangisannya mula teresak2 kuat. Hati dia sangat sakit. Rasa spt ditikam2.
Apabila tangisan itu reda Iman mula tarik nafas panjang. Dia tak boleh begini. Dia harus kuat!
Iman mula bergerak ke bilik. Suara2 panggilan itu diabaikan. Dia tahu. Mindanya di penuhi Affan. Sebab tu dia rasa mcm Affan panggil dia aje..
YOU ARE READING
IMANAFFAN💞 [COMPLETED]
Romance~COMPLETED~ Kerana desakan...lamaran itu diterima. Walaupun hati tidak mahu tapi dia rela. Iman Saffiya seboleh mungkin menafikan apa yang ada dihatinya. Tidak mahu disakiti lagi. Tidak! Cukup sekali dia dilukai. Iqbal Affan pula seboleh mungkin m...