"Bie..hujan!"
"Haa..biarlah..sejuk sikit.."
"Nak mandi hujan..."
"Aip! Nak kena mama ni? Tgh pregnant ni makin aktif pula dia ye?" Affan cekak pinggang. Bulat matanya memandang Iman. Iman mencuka.
"Bie..boleh la..teringin nak mandi hujan.." Baju Affan ditarik2 meraih simpati.
"No..you're pregnant sayang..jgn nak cari penyakit.."
"Tapi.."
"I said no..so it's mean no..understand?"
"Fine.." Iman mula naik ke atas dgn wajah cemberut. Affan geleng kepala. Tgh mengandung ni la nak mandi hujan. Sebelum ni tak nak.
Affan kembali menonton tv. Bukan selalu dpt kuasai TV ni.
💞💝💞💝💞💝💞
Iman mula menjenguk ke bawah. Dia lihat Affan sudah terlelap menonton TV. Dia senyum senget. Yes!
Dgn perlahan dia mula jalan ke arah pintu besar. Maklumlah..Dah pindah rumah..dapat la mandi hujan kat laman sana..
Mata Iman bersinar lihat hujan yg lebat itu. Terus dia sarung selipar dan dia ke tengah laman.
Best nye! Dah lama tak mandi hujan! Akhirnya! Berpusing2 dia tgh laman. Seronok bukan main. Tapi bahagia tak dtg lama..
"Sayang!" Iman terhenti bergumbira. Perlahan dia menoleh ke pintu. Dia lihat Affan sdg bercekak pinggang di pintu itu. Bulat mata Affan memanah ke arahnya. Iman sengih kambing. Kepalanya di garu.
"You come here!" Dgr arahan itu terus kakinya melangkah ke arah Affan. Iman sengih pandang wajah Affan yg dah menyinga.
"Siapa suruh Iman mandi hujan?" Garang Matanya memandang Iman. Dia terlelap sekejap aje dah terlepas mak buyung sorg ni. Ni Kira nasib dia sedar sbb dgr Iman menyanyi suka kat luar ni. Iman masih tersengih.
"Sorry.."
"Igt sorry tu bole buat Affan tak marah ke?"
"Okay..Iman buat Affan tak marah okay?"
"Apa?" Dgn sengihan Iman capai tgn Affan. Terus direntapnya lengan itu ke tengah laman. Kemudian dia ketawa.
"Sayang! Bie dah mandi tadi!" Affan jerit kuat. Wajahnya terserlah geram. Iman ketawa kuat.
"Pdn muka!" Iman jelir lidah.
"Ooo..nak kena eh.." Affan terus buka langkah mengejar Iman. Iman lari dgn tawa yg masih tersisa.
"You can't escape from me.." Ucap Affan seakan mengugut. Iman ketawa. Tak gentar.
"Oh yeah? Like I care?" Ujar Iman sengaja provokasi Affan. Saja nak cabar.
"Sayang jangan menyesal.." Dgn pantas tubuh Iman terus berada dalam dakapannya. Iman ketawa. Dia pndng wajah Affan yg mnikam menatap Matanya.
"Like I said..you never escape from me.."
"I will never escape from you..because I don't want it.." jawab Iman romantis. Affan senyum dgr jawapan Iman. Dia menunduk perlahan. Dahi mereka bertemu. Hidung mula bersentuh. Mata seakan bersabung. Ada rasa mengalir di dada. Buat hati semakin meronta. Jantung seakan mahu menggila.
YOU ARE READING
IMANAFFAN💞 [COMPLETED]
Romance~COMPLETED~ Kerana desakan...lamaran itu diterima. Walaupun hati tidak mahu tapi dia rela. Iman Saffiya seboleh mungkin menafikan apa yang ada dihatinya. Tidak mahu disakiti lagi. Tidak! Cukup sekali dia dilukai. Iqbal Affan pula seboleh mungkin m...