Bab 63

13.3K 409 20
                                    

Harini dia pergi lagi ke rumah banglo 3 tingkat itu. Agak terkejut dia apabila ada kereta disitu. Dia menoleh ke sebelah. Farouk tersenyum dan angguk.

Kali ni dia pergi dgn Farouk sbb Ilham ade hal yg perlu di selesai kan.

"Saya rasa dorg dah nak keluar.." ujar Farouk sambil menunjukkan ke arah kereta hitam itu. Kelihatan Liyana sdg bercakap2 dgn beberapa org lelaki yg berbdn sasa. Kemudian Liyana masuk ke dlm kereta.

"Kita follow.." Farouk angguk. Mmg itu lah yg die fikirkan. Kereta hitam itu mula keluar dari kawasan perumahan tersebut. Farouk mula menggerakkan keretanya. Kereta Liyana diekorinya dgn jarak yg sederhana. Tdk mahu tertangkap.

Jalan punya jalan mereka mula pelik lihat jalan yg Liyana pergi. Mula memasuki kawasan hutan.

"Farouk..perempuan ni Biar betul?"

"Saya rasa kat sini ade rumah.."

"Ha? Mana?"

"Ada dalam hutan tu..sbb dulu saya ade siasat yg Ku Lyan ni ade hutan sendiri. Private."

"Ceit..org buat pulau private dia hutan? Mmg pelik.." Affan geleng kepala. Farouk hanya senyum senget. Kereta mereka berhenti jauh apabila melihat kereta Liyana berhenti di satu selekoh. Dieperhatinya Liyana dgn teliti.

Liyana mula keluar dari kereta dan berjalan memasuki hutan tersebut. Mereka berkerut dahi.

"Asal tak bawak masuk kereta?"

"Jalan kecik kot.."

"Ke tak nak kereta calar?" Mereka berpandangan dan ketawa. Dah mcm ape aje bgi komen.

"So ape perancangan seterusnya?" Farouk bertanya kpd Affan.

"Aku rasa aku nak bincng dgn yg lain. Baru sng kita nak buat rancangan.." Farouk angguk.

"Kita balik dulu.."

"Okay.."

💞💝💞💝💞💝

"Hah? Hutan?"

"Yup.." Affan lihat wajah Ilham yg ternganga.

"Aku rasa aku pernah bawa Katrina ke sana. Mcm mana Aku boleh lupa?" Ilham tepuk dahi.

"Means Mmg ade rumah?"

"Yup. Tpi aku tgk ritu Katrina jalan kaki je masuk ke dalam. Aku turun kan dia kat tepi jalan. Kat selekoh." Mereka semua angguk.

"So kita nk buat ape?" Ikram mula bertanya.

"Aku nk Inspektor Radhi tahu hal ni. Kita minta bantuan polis.." Ujar Affan. Ikram angguk. Telefon di keluarkan. Radhi terus di telefon.

Affan memandang ke arah Qarliq.

"Kau ramai bodyguard kan?"

"Ha asal?"

"Aku nak sikit.." Affan sengih.

"Ewah..minta aku mcm minta gula2.."

"Boleh eh? Aku nk dorg standby aje. Aku bayar.."

"Ye la..nanti aku kumpulkan.."

"Farouk..aku nak kau standby utk IT. Aku nak kau godam semua hal dia. Tak Kira kerja ke personal." Farouk angguk.

"Mengikut perintah Tuan!" Dia tabik pd Affan.

IMANAFFAN💞 [COMPLETED]Where stories live. Discover now