Bab 68

14K 427 13
                                    

"So..how's your life?" Soal Raina pd Iman. Iman pndng Raina dgn muka mencebik.

"You suami isteri suka tanya I soalan mcm tu.." Raina ketawa.

"Lah..salah ke?"

"Tak salah..bosan je.."

"Fiyy..you still tak berubah.." Raina masih ketawa.

"Mcm mne you boleh kawin dgn Rayyan?" Soal Iman tanpa sebarang bengkak bengkok selekoh dihadapan. HAHAHA. Straight to the point. Lantak lah dia mmg tgh curious gila ni.

Raina senyum. Dia toleh pndng Rayyan yg sdg berbual dgn Affan sambil tgn menyuap ank mereka makan. Kemudian dia pndng Iman kembali.

"Dia penyelamat I..knight in shining armour.."

Bersinar mata Iman dgr. Macam menarik.

"Serious? Mcm mne you boleh kenal dia?"

"Waktu tu..I mabuk. I baru nk balik dri club. Dalam masa sama I lupa jalan balik. I masuk lorong gelap. I hampir diperkosa. Dan Rayyan..yg selamatkan I.."

Iman mengangguk. No wonder Jane dan Ben kata dia hampir diperkosa rupanya Rayyan yg tolong! Ceit!

Tpi pikir balik. Kecilnya dunia ni. Putar sana putar sini. Dekat aje rupanya. Dah jodoh...

"You tu..I terkejut dgr husband you kenal kan diri tdi.." Iman senyum. Dia pndng Affan sekilas. Dalam masa sama Affan juga pndng dia. Sempat pula dia kenyit mata. Pastu dia pndng dpn cakap dgn Rayyan balik mcm tak de ape berlaku. Senyuman yg cuba disembunyikan oleh Affan masih Iman nampak.

"Hey! I tanya dia termenung.." Iman sengih.

"I sendiri tak tahu nak explain mcm mne.." Iman sengih lagi.

"Ceh..perut you dah bulat mcm tu pun tak tahu nak cerita lagi mcm mne boleh dgn husband you?" Kutuk Raina selamba. Mereka ketawa.

"Dah bape bulan eh?" Soal Raina lagi.

"6 bulan dah..Raya nanti dah 8 bulan..huish..nasib lepas Raya. Kalau tak..tak dpt beraya la I.."

"Kan..Kalau berpantang masa raya susah tau. Masa tu la banyak makanan dpn mata. Kita bukan berpantang. Kita pantang tengok..." Mereka ketawa. Sampai menarik perhatian meja sebelah.

"Hui..meja sebelah borak ape tu? Mcm seronok aje? Tak nak share?" Sakat Affan. Mula la dtg mood menyakat dia. Dorg pula mmg amik meja yg dua tempat duduk Sbb ape? Sbb dorg nak gossip! HAHAHA. Yg dua lelaki tu redho je la.

"Eee..seboknya dia.." Ejek Iman. Sempat dijelir lidah pd Affan.

"Haip! Gigit lidah tu baru tau.." Bulat mata Affan konon marah dgn kelakuan Iman. Marah2 manja. Cehhh... Iman juling mata ke atas dgn pipi sengaja digelembungkan.

Raina dan Rayyan sudah ketawa. Alahai..comel aje pasangan merpati sejoli ni.

"Eh..Affan kau gamers?" Affan geleng. Rayyan buat muka acah tak patut.

"Kau kena try doh..sini aku tunjuk.."

"Rayyan! You jgn ajar bukan2 Eh.."

"Mne ade bukan2..I ajar dia cara nak hilangkan stress je.."

"Ape yg stress?" Bulat mata Iman pndng dua jejaka itu. Salah dua bapak budak tu!

"Kerja la sayang.." Ujar Affan konon nak amik hati.

Iman jeling mereka berdua. Malas layan.

"Ni..kau tgk ni. Ni yg latest punya. Haritu.." Iman geram aje tgk dua org tu. Besar kecik aje dia tgk.

IMANAFFAN💞 [COMPLETED]Where stories live. Discover now