Sedar tak sedar dah berapa hari je tinggal nak raya. Iman dan Affan dah mula dalam perjalanan nak balik kg. Tak sabar nak beraya kat kg. Mummy dan Babah awal2 dah sampai sana. Ilham dan Ikram tak tahu lah bile nak balik. Katanya lagi 2-3 hari nak raya dorg sampai.
"Yang..kalau rasa sakit2 ckp tau.."
"Okay.."
"Kalau rasa tak larat buka..Bie ade spare air dgn roti tdi.."
"Ye Bie..jgn la risau.."
"Risau lah syg..kita lama lagi nak sampai.."
"Lek ah bang..nanti akk Iman bagi tahu la kalau ade yg tak kena.." Sampuk Ainul di belakang.
"Ye la..kau apa tahu..."
"Ye la..aku semua tak tahu!"
"Mmg pun.."
"Eeeee..."
"Dah la..ape gaduh2 ni.." Iman menyampuk. Meredakan pergaduhan.
"Tgk la bdk ketot belkang tu.."
"Sudah Bie.."
Affan terus diam. Penat Iman nak layan bdk berdua ni. Sebulan dia hadap. Setiap hari mesti gaduh! Tak pernah tak gaduh! Naik penat dia leraikan..
Sampai satu tahap..Iman tak tegur dua2..
Iman tak masak. Iman biar je ape jadi. Tgk sejauh mana dorg punya perangai nak gaduh tu. Bila jdi mcm tu baru Iman nampak dorg berusaha nak pujuk Iman. Dorg yg masak makanan berbuka. Sama2 okeh! Baru Iman nampak kerja sama dorg walaupun mulut sesama bising. Iman curi2 tgk je la..
"Bang.."
"Ape?"
"Tinted kereta kau gelap kan?" Botol air dibuka perlahan. Tanpa menunggu jawapan Affan terus dia teguk. Laju. Pergh sedap!
"Tak..Aku dah buang tinted gelap. Kat belakang tu dia terang.."
Tersembur terus air yg ada dlm mulut dia. Abis basah rambut Affan. Kusyen kereta pun basah.
"Kau Kenapa?! Dah la tgh jammed Kau bole pula tersembur2!" Affan dah naik berang. Kepala dia lap dgn tgn. Basah!
"Asal tak cakap?!" Ainul pndng kereta sebelah. Ya Allah! Ade lelaki tu senyum pndng dia. Terus Ainul tunduk tutup muka. Ya Allah malunya..
Dia lihat balik kereta sebelah. Lelaki yg duduk di bahagian penumpang itu senyum mengusik ke arahnya. Bpk malu! Tpi senyuman tu menawan! Kalau dia bkk spek hitam tu mesti hensem!
Ya Allah Ainul! Malu la sikit! Dia nmpak kau minum kot tadi!
"Weh aku cakap ni! Yg kau malu2 ni Kenapa?!" Affan pndng Ainul dri cermin tgh.
"Tak de pape.."
"Kau minum? Kau tak puasa ke? Bkn pagi tdi kau sahur ke?"
"Diam lah!"
"Oooo..tak puasa.." Affan mula mengusik. Dia sengih2 nakal.
Ainul tutup mata. Malu nya..
"Dah raya dulu rupanya.." Sakat Affan lagi.
"Dah..jgn la buat adk mcm tu..perempuan kan. Mmg kena mcm tu.." Peha Affan diusapnya. Jemari nya itu Affan capai dan usap lembut.
"Saja je kacau dia..lagipun kereta sebelah ni tak habis tgk Ainul je.." Ujar Affan selamba. Tpi mata masih fokus pd pemanduan. Ainul terus bkk mata dan tgk sebelah. Ha'ah lah! Ainul terus baring. Malu lah nok!
"Tu la kau dik..lain kali minum siang pndng2 minum malam jengah2.."
"Peribahasa apa yg Bie buat ni?"
YOU ARE READING
IMANAFFAN💞 [COMPLETED]
Romance~COMPLETED~ Kerana desakan...lamaran itu diterima. Walaupun hati tidak mahu tapi dia rela. Iman Saffiya seboleh mungkin menafikan apa yang ada dihatinya. Tidak mahu disakiti lagi. Tidak! Cukup sekali dia dilukai. Iqbal Affan pula seboleh mungkin m...