"Sayang..Allah..isteri siapa lah ni.." Affan sudah geleng kepala lihat Iman yang mengunyah saja dari tadi.
"Ape?" Iman hanya sengih. Satu plastik buah potong dibelinya tadi diangkut keluar kereta.
"Sayang..Byk nye syg beli..siapa nak abiskn ni?"
"Iman la..Siapa lagi?"
"Boleh habis ke ni?"
"Bole la..Iman beli 5-6 buah je. Bukan byk pon." Terbuntang mata Affan mendgr kata Iman. Ya Allah betulkah ini isteri aku?
"Syg..are you sure?"
"Kenapa?"
"Tak de pape la..bak plastik tu Affan bawak.." Plastik ditgn Iman dicapai. Jemari Iman digenggam. Iman hanya diam.
Sampai saja depan pintu rumah mereka sudah hairan.
"Sayang..pintu tadi sayang kunci kan?"
"Kunci..tpi kenapa mcm dah buka?"
"Syg..hold me.."
"Affan..Iman takut lah.."
"Syyhhh..biar Affan tgk.." Tgn mereka makin erat digenggam. Affan prlahan masuk ke dalam rumah. Iman mengikutinya dari belakang. Lampu sudah terbuka. TV pun! Dia sudah hairan.
"Mcm kenal je siaran ni.." Siaran korea itu buat dia mendengus. Tak lain tak bukan..
"Ainul!!!!"
"Ehh..abg! Akk! Baru sampai ke?" Iman sudah tarik nafas lega. Ingat siapa la tadi.
"Kau buat apa kat sini?"
"Hehehe..nak tumpang tidur sini boleh?"
"Siapa bagi izin?"
"Alaa..bang..Umi dengan Ayah tak de la kat rumah.. dorg suruh Ainul datang sini.."
"Hesy..dah agak dah.."
"Kenapa tak call dulu? Terkejut tau akk tgk pintu tak berkunci.." Ujar Iman. Dia bersalaman dengan Ainul. Ainul hanya sengih.
"Sory la kak..bateri Kong.."
"Kong Kong..siapa kata aku bagi kau tidur sini?"
"Alaa..bang..jangan lah mcm ni. Dah malam tau..takkan nak aku balik rumah balik.."
"Affan..tak baik la.." Ditepuknya perut Affan. Affan mencebik.
"Ye la..saja je nak sakat dia. Syg sgt adk ipar dia ni.." Affan mula melangkah ke dapur. Plastik buah tadi dibuka dan di masuk kan buah itu ke dalam peti ais.
"Merajuk la tu kak.." Iman senyum. Biasa la.. kalau dah Affan tu manja tak sudah la jawabnya.
"Tak pe la..kejap lgi akk pujuk.."
Mereka melangkah ke dapur. Dilihatnya Affan yg sedang meneguk air.
"Byk nya buah..kau beli ke bang?"
"Akk ipar kau tu haa..diborongnya buah.."
Iman sengih. Buah didalam peti ais itu diambil satu plastik. Tembikai susu yg sudah dipotong itu di makannya.
"Hurm..sedap. Ainul Kalau nak amik la.."
"Tak pe la kak..malam-malam ni..sejuk pula nanti.."
YOU ARE READING
IMANAFFAN💞 [COMPLETED]
Romance~COMPLETED~ Kerana desakan...lamaran itu diterima. Walaupun hati tidak mahu tapi dia rela. Iman Saffiya seboleh mungkin menafikan apa yang ada dihatinya. Tidak mahu disakiti lagi. Tidak! Cukup sekali dia dilukai. Iqbal Affan pula seboleh mungkin m...