7🌸 Korece nasıl yazılır?

7.5K 180 157
                                    

Korece'de kelimeler soldan sağa yazılır. Öncelikle Türkçe olarak "kamera" kelimesini düşünelim. Bu kelimeyi hecelerine nasıl ayırırsınız? Ka-me-ra olarak değil mi? İşte Korece'de kelimeler heceler şeklinde yazılıyor.

Kamera örneğini verdim çünkü Korece'de de kamera bizdeki gibi kamera olarak okunuyor.

Şimdi kamera kelimesini Korece olarak yazalım:

ㅋ(k) +ㅏ(a)+ㅁ(m)+ㅔ(e)+ㄹ(r/l) +ㅏ(a) = 카메라 (kamera)

Ama Korece'de her zaman böyle yan yana yazılmadığını görmüşsünüzdür. Alt alta yazıldığı durumlarda vardır. Şimdi bunları nasıl yazacağımızı nasıl anlayacağız ona gelelim.

(!) Korece'de kelime yazarken hiçbir karakter hecede tek kalmaz. Demek istediğim 엘 ㅏ gibi bir kelime olmuyor.

(!) Ünlü karakterler hecenin başında yer alacakları zaman yanlarında daima ㅇ karakteri bulunur. Ünlü karakterlerin yalnız kalmayı sevmediklerini söylemiştim daha önce.

Yatay olan "ㅛ,ㅗ,ㅠ,ㅜ,ㅡ" karakterleri her zaman bir ünsüzün altına yazılırlar. Ünsüzün altında yazılmadığı kelimelerde başlarında mutlaka ㅇ karekteri bulunur ; 요,오,유,우,으 şeklinde.

ÖRNEK: ㅁ + ㅗ +ㅈ+ㅏ = 모자 (moca): Şapka

Burada dikkat ettiyseniz yatay bir ünlü karakter olan ㅗ(o)'yu, ünsüz bir karakter olan ㅁ(m)'nin altına yazdık. Diğer türlü ㅁ ㅗ 자 şeklinde yan yana yazmak yanlış. Görsel olarak da güzel durmuyor :)

ÖRNEK : 요리사(yorisa): Aşçı

Burada dikkat ettiyseniz kelimemiz yatay bir ünlü karakter olan ㅛ ile başlıyor. Bu yüzden bu karakterin başına ㅇ karakterini koyduk.

(!) Dikey olan Korece karakterler de "ㅏ,ㅓ,ㅕ,ㅑ,ㅐ,ㅔ,ㅖ,ㅒ,ㅣ" her zaman bir ünsüzün sağ tarafında yazılır. Asla aşağıda olmazlar. Çünkü onlar ünlü diye espri yaparsam belki akılda kalıcı olur:)

Bu karakterler hecenin başında yer aldıkları zaman ise yanlarında daima ㅇ karakteri bulunur. Ünlü karakterlerin bu karakterlerin yalnız kalmayı sevmediklerini söylemiştim. Bu şekilde oluyor; "아,어,여 ,야,애,에,예,얘,이"

ÖRNEK: 카메라(kamera)

Buradaki ㅏ karakteri dikey ünlülerimizden. Dolayısıyla bunu ㅋ karakterinin altına yazamayız. Yazar isek çok mantıksız görünür ve zaten Korece mesajlaşırken klavye bu şekilde yazmanıza izin vermez. Eğer Korece klavye varsa telefonunuzda bu kelimeleri yazmaya çalışabilirsiniz. Klavyede önce ㅋ karakterine ardından ㅏ karakterine tıkladığınızda, otomatik olarak onları yan yana yazacaktır.

ÖRNEK: 연필 (yeonpil) : Kurşun kalem

Burada kelime ㅕ dikey karakteri ile başladığından, onun yanında ㅇ karakteri var. Fakat bu karakterin ( ㅇ) başa gelince okunuşa bir etkisi olmuyor daha önce söylediğim gibi.

Aşağıya yazdıklarımı kafanızda bir profil oluşması açısından yazıyorum. Ezberlemeniz gereken bir kalıp olarak düşünmenize gerek yok ♡

Korece'de heceler şu şekilde oluşturulabilir :

1.Ünsüz + Yatay Ünlü

Örnek 1 : ㄱ +ㅛ = 교

Örnek 2 : ㅋ+ ㅗ =코

2.Ünsüz + Dikey ünlü

Örnek 1: ㄱ+ ㅕ= 겨

Örnek 2: ㅅ + ㅏ = 사

3. Ünsüz + Yatay ünlü + Ünsüz

Örnek 1 : ㅁ+ㅜ+ㄴ = 문

Örnek 2: ㄴ+ㅗ+ㄱ= 녹

4. Ünsüz + Dikey Ünlü + Ünsüz

Örnek 1: ㅅ+ㅏ+ㄹ = 살

Örnek 2: ㄱ+ㅏ+ㄴ = 간

5. Ünsüz + Birleşik Ünlü

Örnek 1: ㄱ+ㅘ =과

Örnek 2 : ㅎ+ ㅘ= 화

6. Ünsüz + Birleşik Ünlü + Ünsüz

Örnek 1: ㄱ+ㅘ+ㄴ =관

*İçinde dört karakterin bulunduğu heceler de bulunabiliyor.

Örneğin ; ㅇ+ㅏ+ㄴ+ㅈ =앉

Korece yazı sistemi ile ilgili bu videoyu izleyebilirsiniz.

Aşağıya bir video ekledim. Koreli öğretmen tahtaya yazdığı heceleri seslendirdiği için karakterlerin okunuşlarını iyice anlayana kadar dinlemenizi tavsiye ederim. Konuşurken açıklaması gereken şeyleri ingilizce olarak açıklıyor ama ingilizceniz olmasa bile endişelenmeyin. Tahtaya yazdığı kelimeleri nasıl okuduğuna odaklanın sadece.


Eğer bir bir süre bol bol Korece kelime yazarsanız bu söylediklerim sizin için çok kolay gelecektir.. Bir kelime duyduğunuzda beyniniz onun yazılışını otomatik olarak gözünüzün önünde canlandıracaktır.


Korece Öğreniyorum   한국어를 배워요Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin