🌸 -지요

439 19 17
                                    

Bu bölümde -지요 gramerini öğreneceğiz. Türkçe'de "değil mi?" anlamına gelir.

Konuşmacı zaten bildiği bir şeyi karşıdakinden onaylamak istediğinde kullanılır. Hem siz hem de diğer kişi bir şeyden haberdar ya da bir şey hakkında ortak bir görüşe sahipsiniz, yine de gerçeği tekrar söylüyorsunuz.

"Güzel değil mi?" , "Gidiyoruz değil mi?" "Gideceğiz değil mi?" şeklinde cümleler kurarken kullanılır.

➡Fiil ve sıfatlarla kullanılır.

Şimdiki zaman: Fiil kökü + -지(요)

Geçmiş zaman: Fiil kökü + -았/었/였 + -지(요)

Gelecek zaman: -(으)ㄹ 거지요?

Şimdiki zamanda fiil ya da sıfattan 다 ekini atıp -지요 ekliyoruz.

➡ Bu gramer isimlerle de kullanıldığında şu şekilde olur;

İsim + 이지요

Örnek⚛ 춥다: Soğuk

춥 + -지요 = 춥지요? ➡ Soğuk değil mi?

Örnek⚛ 먹다: Yemek

먹 + -지요? = 먹지요? ➡ Yersin değil mi?

ÖRNEKLER

🔆오늘은 춥지요? ➡ Bugün soğuk değil mi?

춥다: Soğuk

🔆한국어를 배우지요? ➡ Korece öğreniyorsun değil mi?

○배우다: Öğrenmek

🔆 불고기가 맛있지요? ➡ Bulgogi lezzetli, değil mi?

🔆중국 사람이지요? ➡ Çinlisin değil mi? / Çin insanısın değil mi?

○중국: Çin

○ 사람: İnsan

🔆재미있지요?➡ Eğlenceli değil mi?

○재미있다: Zevkli, eğlenceli

🔆어제 밤 새웠지요? ➡Dün gece uyumadın değil mi?

○새우다: Geceyi uyumadan geçirmek

🔆 요즘에도 많이 바쁘지요? ➡Bugünlerde çok meşgulsün değil mi?

네, 이번 달은 정말 바빠요 ➡Evet, bu ay çok meşgulüm.

바쁘다: Meşgul

🔆여보세요, 거기 세종 여행사지요? ➡ Alo, orası Sejong turizm ofisi değil mi?

○여보세요: Alo

○여행사: Turizm ofisi

Yakın arkadaşlar arasında, 요 atılıp sadece -지 olarak da kullanılır.

🔆내일 직장에 안 가지? ➡Yarın iş yerine gitmiyorsun değil mi?

○ 직장: İş yeri

🔆책을 읽지요?➡ Kitap okuyorsun değil mi?

🔆아이스크림 좋아하지?➡Dondurma seviyorsun değil mi?

🌟Ayrıca diyelim ki bir şeyi bilmiyorsunuz ve kendinize bir soru soruyorsunuz ve bu anda genellikle yüksek sesle düşünerek diğer insanlara aynı anda sormuş oluyorsunuz. Bu durumda da bu gramer kullanılır.

누구?➡ Kim?

이게 뭐? ➡Bu ne?

(Doğrudan kimseye sormuyorsunuz, bu yüzden "이게 뭐야?" veya "이게 뭐예요?" demiyorsunuz)

Bu konuyla ilgili profilime eklediğim kitaplardan alıştırmalar yapabilirsiniz. Ayrıca Sejong Hakdang kitaplarının da indirme linki var profilimde, oradan da alıştırmalar yapabilirsiniz. Aşağıya Sejong 2 kitabından bir alıştırma ekledim.Daha önce bahsettiğim gibi kitap tamamen Korece.O yüzden bilmeyenler için kitaptan tek başına çalışmak zor olacaktır. Ama ben burada Türkçe olarak gramerleri açıklıyorum.Aranızda Sejong Hakdang Korece kursları hakkında bilgisi olan var mı? Bu kurs ile ilgili de bilgi vermek amaçlı bir bölüm yazacağım.

Aranızda Sejong Hakdang Korece kursları hakkında bilgisi olan var mı? Bu kurs ile ilgili de bilgi vermek amaçlı bir bölüm yazacağım

Oops! Bu görüntü içerik kurallarımıza uymuyor. Yayımlamaya devam etmek için görüntüyü kaldırmayı ya da başka bir görüntü yüklemeyi deneyin.


Youtube'da bu konuyla ilgili Türkçe bir video buldum.Ekliyorum.



KAYNAKLAR

➡https://talktomeinkorean.com/lessons/level-4-lesson-4

➡Korean grammar in use beginner, "-지요"

➡ Sejong Korean 2

Korece Öğreniyorum   한국어를 배워요Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin