2🌸 Ünlü Karakterler I

13K 360 228
                                    

Korece'de on sesli karakter vardır. Fakat bunların bazılarının birleştirilmesiyle yeni karakterler de oluşturulmuştur. Bu yüzden toplamda 21 sesli yani ünlü karakter bulunuyor. Ben bu bölüm hepsini koymayacağım çünkü gözünüz korksun istemiyorum. Parantez içlerinde okunuşlarını yazacağım.

Karakterler ile ilgili bölümleri okurken bu videoyu izlemenizi tavsiye ederim. Karakterlerin anlaşılır bir şekilde anlatıldığı bir video:

1. [ a ]

ㅏ karakteri "a" olarak okunur. Türkçe'deki "a" harfi, Korece'de ㅏ yani.

2. [ ya ]

ㅑ karakteri, "ya" olarak okunur.

3. ㅓ[ eo ] Bu harf benim çıkarmakta zorlandığım bir harf olmuştu. Bizdeki "o" harfine yani aşağıya ekleyeceğim ㅗ karakterine benziyor telaffuz ederken ama "o" değil. "O" harfini yaparken dudaklarınız yuvarlak oluyor. Fakat bu harf için çenenizi biraz aşağı düşürmeniz gerekiyor. Bizdeki o'ya yakın bir ses çıkacak. Bununla ilgili bölüme eklediğim videoları izlemenizi tavsiye ederim.

4. [ yeo ]

Bu karakter yukarıdaki karakterin kenarına sadece bir çizik daha konulmasıyla elde ediliyor dikkat ettiyseniz. Çene biraz aşağıda olacak şekilde okuyoruz. "Yo" gibi bir şey çıkacak ama tam "yo" değil. "Ya" ile "yo" arasında bir ses. Bunu öğrenmek ilk başta beni zorlamıştı, ayrıca Korece'yi öğrenmeye başlayan yabancıların genel olarak bu karakterde ve ㅓ(eo) karakterinin telaffuzunda zorlandıklarını duymuştum.Ama zamanla öğreniliyor.

5. [ o ]

ㅗ karakteri bizim bildiğimiz "o" olarak okunur.

6. [ yo ]

ㅛ karakteri "yo" olarak okunur.

7. [ u ]

ㅜ karakteri "u" olarak okunur.

8. [ yu ]

ㅠ karakteri "yu" olarak okunur.

9. [ ı ]

ㅡ karakteri, "ı" olarak okunur.

10. [ i ]

ㅣ karakteri "i" olarak okunur.

Bu bölümde 10 tane sesli karakter öğrendik. Geriye 11 tane daha kaldı. Bundan sonra sessiz karakterlere geçip diğer sesli karakterleri ondan sonra yayınlayacağım.

Kore'deki hocam da bu sıralama ile öğretmişti bize ben de bir bildiği vardır diyerek öyle yapacağım. Kalan sesli karakterler biraz karışık görünebilir ama korkmayın:) O da sanırım bizi korkutmamak için ilk başta onları vermedi:)

 Kalan sesli karakterler biraz karışık görünebilir ama korkmayın:) O da sanırım bizi korkutmamak için ilk başta onları vermedi:)

Oops! Bu görüntü içerik kurallarımıza uymuyor. Yayımlamaya devam etmek için görüntüyü kaldırmayı ya da başka bir görüntü yüklemeyi deneyin.

(Kaynak: Sejong Korean 1(Sejong Korece 1)

Eğer Korece'yi öğrenmeyi gerçekten istiyorsanız, vaktiniz olduğunda bu karakterleri defterlerinize tekrar tekrar yazın. Sejong 1 kitabının çıktısını alıp bol bol alıştırma yapabilirsiniz. Kitapları ücretsiz indirme linki profilimde bulunuyor, İnternette başka sitelerde de bakabilirsiniz. Profilimden nasıl indirebileceğinizi 8. bölümde anlattım. Dilerseniz Sejong Hakdang'ın resmi sitesinden de ücretsiz indirebilirsiniz.

Buraya benim Kore'de Korece'ye ilk başladığımda, hocamızın verdiği kağıdı ve benim tekrar tekrar yazarak yaptığım ödevi ekliyorum.

Oops! Bu görüntü içerik kurallarımıza uymuyor. Yayımlamaya devam etmek için görüntüyü kaldırmayı ya da başka bir görüntü yüklemeyi deneyin.
Korece Öğreniyorum   한국어를 배워요Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin